Az EY felmérése során a negyven év alatti üzletemberek 73 százaléka jelentette ki, hogy forrást szereznie probléma. E nehézségek különösen azokat érintik, akik új szolgáltatást vagy terméket szeretnének bevezetni a piacra. 49 százalékuk úgy véli, hogy az új, innovatív finanszírozási források – például a közösségi és a mikrofinanszírozási formák – segíthetnek pénzügyi gondjaikon.
A világ 20 legfejlettebb országában végzett közvélemény-kutatás kapcsán Dezse Margaret, az EY Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások Üzletágának vezető partnere elmondta, „…a vállalkozók, különösen a fiatal üzletemberek sikere alapvető fontosságú az Európai Unió gazdasága számára, ahol az új munkahelyek 85 százalékát a vállalkozások biztosítják. […] Nemcsak az üzletmenetben kell innovatívnak lenniük a vállalkozóknak, hanem a korábban kevésbé alkalmazott finanszírozási formákat is meg kell találniuk a talpon maradás és a fejlesztés érdekében. Igaz ez Magyarországra is, ahol egyre bővül az alternatív források skálája, mint például a Jeremie és más finanszírozási programok.”
A nemzetközi válaszadók többsége, 41 százaléka szerint a kormányzatok adókedvezményekkel könnyíthetnék meg, hogy forráshoz jussanak. A lista második helyén az egyszerűbb szabályozási környezet áll, harmadik lehetőségként a kockázati tőkebefektetésekre vonatkozó adókedvezményt nevezték meg.
A fiatal vállalkozók 77 százaléka tagja valamilyen klubnak, vagy az EY Az év üzletembere programhoz hasonló támogató szövetségnek. A felmérés szerint ez kulcsfontosságú lehet a fiatal vállalkozók számára, hiszen az üzleti mentorral rendelkezők mindössze 22 százaléka bukik bele a vállalkozásba. Akiknek nincs ilyen hátországa, azok között 50 százalék ez az arány – derül ki az EY jelentéséből.