Sajátos egybeesés, hogy egy magyar gyökerű vállalkozási sikersztori, a Wizzair egyik fontos mérföldköve éppen összecseng a vidéki város egyik fő problémájával, a fiatalok, és az értékes, képzett munkaerő nagyarányú kivándorlásával.
Mint ahogy az is sajátos, hogy az országot éppen elhagyó családot (a Wizzair százezredik debreceni utasa egy ötéves kislány, aki értelemszerűen a szüleivel utazott), Kósa Lajos, Debrecen polgármestere köszöntötte.
Az év végéig egyébként a debreceni repülőtéren az összes utaslétszám elérheti a 130 ezret, jövőre pedig 150 ezer utasra számítanak.
A reptér jelenleg a Xanga cégcsoport 75, és a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. 25 százalékos tulajdonában van. A debreceni repülőtér az egyetlen hazai alternatívája a budapesti Liszt Ferenc repülőtérnek.
A Wizzair tavasztól már minden nap indít járatot Debrecenből London Luton repülőterére, s az eindhoveni járat mellett elképzelhető, hogy márciusban újraindul a Debrecen-Dortmund járat is. Szó van moszkvai járat indításáról, sőt egyéb desztinációk is szóba kerültek már.