Kövesse velünk az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj második szabadedzésének eseményeit!
Köszöntjük Olvasóinkat az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj másfél órás második szabadedzésének élő közvetítésében!
Ez lesz a lényege az edzésnek, illetve a Pirelli 2025-ös abroncsainak segítése, tesztelése. Az Alpine, a Mercedes, a Ferrari és a Haas a C4-es; a többiek a C5-ös jelű gumikat használják majd.
Hasonlót láthattunk már a 2022-es Amerikai Nagydíjon is.
Az esőt nem kell várni a 23 fokos a mexikóvárosi levegőben. Az aszfalt hőmérséklete 42 fokos.
A padlólemezt ki kellett cserélni, a motorral is baja volt az első szabadedzés során. Így is részt tervez venni vele a Red Bull a második gyakorláson.
Az első szabadedzésen is szereplő 15 pilóta között nem lesz különbség abban a tekintetben, hogy mindenkinek kötelező ugyanannyi, és ugyanolyan jellegű (versenyszimulációs vagy időmérő szimulációs) kört teljesítenie. Alonso, Norris, Leclerc, Csou és Hamilton ebből a szempontból jobban jár. Tízen már a pályán, tesztgumikon.
A Williams jelentette, hogy Albon autója még nem ép, de a második edzés végére igyekeznek menetkésszé tenni. Leclerc sincs még a pályán, Piastri kezd a leggyorsabban.
A fékekre és a Red Bull hangjára is panaszkodik. Sainz állt az élre közben.
Russell autója a falban, piros zászló!
A nyitányt megnyerő George Russell elvesztette az irányítást a Mercedese felett, és csapódott be nagy sebességgel a gumifalba – a brit pilóta sántikálva szállt ki az autójából.
Már bő tíz perce történt a baleset, de még várni kell az újraindításra.
Még mindig várunk, addig jöjjön egy Horner-nyilatkozat, amely szerint Verstappen első szabadedzésen tapasztalt motorhibája nem ad okot aggodalomra. Kérdés, hogy a mostani gyakorláson hallott csúnya hang és fékprobléma mit jelent.
25 perc szünet után ismét a pályán a gumikat tesztelő autók.
A két bizonyosan sérült autó (Russell és Albon) mellett Verstappen maradt csak a bokszban.
Sainz, Piastri, Cunoda most a sorrend. Verstappen is a pályán, de a probléma jelen van továbbra is a rádiózás alapján.
Leclerc kivételével mindenki a bokszba tért vissza. Sainz továbbra is az élen.
A Red Bull bejelentette, hogy már nem tér vissza a holland az FP2-n. A többiek viszont ismét a pályán.
Csou Kuan-jü motorjával is gond akad, miközben Alonso és Norris csatázott úgy, ahogyan azt a szabadedzéseken ritkán látjuk.
A köridőkön jó ideje nem javítanak már a pilóták, Sainz maradhat az élen.
Rendben van, már az orvosi központ helyett a Mercedes garázsában van a balesete után.
Nem lehet tudni, ki milyen keverékű tesztgumikkal próbálkozott már, így az is kérdés, lesz-e még igazán gyors kör. Az elmúlt percekben egyértelműen a versenyszimulációt tesztelik a pilóták.
Russellen, Verstappenen és Albonon kívül mindenki legalább 26 kört teljesített, de ezek zöméből legfeljebb a Pirelli és a csapatok tudnak információkat leszűrni. Gyors körre továbbra is várni kell, és valószínűleg hiába tesszük ezt.
Az öt, FP1-en nem autózó pilóta még kipróbálta az idei közepeseket, de a világot ők sem váltották meg a köridőkkel. Sainzé a második edzés, ami Russell balesetéről és Verstappen kínjairól marad emlékezetes. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval hamarosan, az értékelésekkel reggel jelentkezünk!