Sok szó esik a Google hirdetési felületéről, az Adsense-ről, a Google kampányok optimalizálása pedig külön tudományággá vált.
Amiről viszont kevesebbet beszélnek, hogy a Facebook mára csaknem ugyanolyan hatékony és olcsó hirdetési felületet kínál, mint a Google. Sőt, bizonyos helyzetekben sokkal jobbat!
Csakúgy, mint a Google-nél, a Facebook esetében is két lehetséges út közül választhatsz: vagy megbízol egy szakembert, hogy optimalizálja a kampányodat, esetleg elmész a tanfolyamára, hogy megtanítson téged a „tuti tippjeire”.
Ha azonban az időd, az érdeklődésed és az affinitásod is megvan hozzá, akkor foghatod ugyanazt a pénzt, amit a szakemberre szánnál, és elkezdhetsz kísérletezni te magad. Valószínűleg hosszabb út vezet majd a sikerhez, de az így szerzett tapasztalataid alapján hosszú távon lehet, hogy jobban boldogulsz majd az online hirdetések dzsungelében.
Nincs mindenki számára megfelelő, univerzális megoldás, csak rajtad áll, hogy melyiket választod.
Amennyiben a második, hosszabb és nehezebb út mellett döntenél, íme a segítség az első lépés megtételéhez. Azért ehhez, mert a legtöbbeket ez tart vissza attól, hogy egyáltalán elinduljanak.
A Facebookon kampányt létrehozni nagyon könnyű. Az ördög persze itt is a részletekben lakik, de odáig még előbb el kell jutnod!
Tegyük fel, hogy már létrehoztad a céged Facebook oldalát, sőt már néhányan lájkolták is azt. A barátaid, az üzletfeleid egy része, vagy ha fent van a Facebookon, akkor az anyukád.
Te azonban nagyobb közösséget szeretnél.
Íme az első Facebook-kampányod, lépésről-lépésre:
- Lépj be a Facebookba azzal az accounttal, amivel a céged oldalán adminisztrátor vagy
- Kattints a céged Facebook oldalára (a saját Facebook-oldaladról a bal hasábban lévő Oldalak dobozban találod meg)
- A jobb fölső sarokban, az Oldal szerkesztése gomb mellett találod a „Build Audience”, vagyis szerezz látogatókat lehetőséget. A legördülő menüből válaszd a „Promote Page” , tehát a hirdesd az oldalad opciót.
- Itt akár egyetlen kattintással is túl lehetnél az egészen, mi azonban erőteljesen azt javasoljuk, hogy fektess bele öt perccel többet – megígérjük, hogy a hatékonyság oldalán nagyban meg fog térülni!
- Állíts be egy napi összeget (a felajánlott 10 dollár vagy körülbelül 2000 forint kísérletezni pont elég lesz)
- Majd a felugró doboz bal alsó sarkában a fogaskerékre kattintva válaszd a Haladó Beállítások/Advanced Options lehetőséget.
- Erről a linkről egy részletes beállítási lehetőségeket tartalmazó oldalra jutsz, ahol elég sok mindent kipróbálgathatsz te magad is. Mi egy olyan beállítási kombinációt javaslunk, ami egy kezdő Facebook-oldalnál a leghatékonyabb lehet, és aminek az elsődleges célja, hogy minél több célzott lájkolót gyűjtsön össze a lehető legköltséghatékonyabb módon. (Nyugodtan bírálj felül minket, ha nálad nem ez a helyzet)
- Minthogy a Facebook oldalad még viszonylag új, ezért valószínűleg nincs rajta még túl sok tartalom. A második dobozban tehát válaszd a „Get more page likes” opciót.
- A harmadik dobozban alapértelmezettként a Facebook oldalad címlapképe jelenik meg. Ezzel majd eljátszhatsz később, egyelőre hagyd így és menj tovább!
- A következő dobozban beállítod, hogy a Facebookon a hirdetésed melyik hasábban jelenjen meg. A középső hasábban megjelenő dolgok „Ajánlott tartalomként”, míg a jobboldali hasábban megjelenők egyértelműen reklámként fognak szerepelni. Minthogy a legtöbben a tartalom miatt jönnek a Facebookra, érdemes belesimulni a tartalmak közé. Ezért azt javasoljuk, hogy csak a hírfolyamban (News Feed) jelenj meg – a jobboldali oszlop lehetőség mellől vedd ki a pipát.
- A következő doboz a legfontosabb: itt tudod ugyanis pontosan célozni a kampányodat, ezért aztán a hatékonysága is nagyrészt itt dől el. A célcsoportodat ugyan te ismered a legjobban, de nagyon fontos, hogy minél jobban leszűkítsd a megcélzottak körét! Ha csak a nőket akarod megszólítani, akkor ne mulaszd el ezt beállítani, ha idősebbeknek szólsz, akkor mindenképpen szűkíts életkorra!
- Ha van már olyan konkurensed, akinek komoly Facebook-os rajongói bázisa van, akkor jó ötlet lehet az Interest-ek vagyis az érdeklődési körök között bejelölni, hogy csak az ő követőinek jelenjen meg a hirdetésed. Ha cégre vagy másik Facebook oldalra nem is, érdeklődési körre bizonyosan tudsz szűkíteni, ez pedig nagyon sokat fog a későbbiekben lendíteni a kampányodon.
- Ha ezekkel megvagy, állíts be egy napi limitet (ha ezt már korábban megtetted, akkor a rendszer emlékezni fog rá), adj a kampányodnak egy nevet, amivel később – ha már számtalan kampányt futtatsz párhuzamosan – azonosítani tudod majd.
- A Bidding and Pricing (licitálás és árazás) dobozban fogadd el az alapbeállításként megjelenő Page Like-okra való optimalizálást. Ennek a részleteiben majd ráérsz később elmerülni.
- A Place Order gombra való kattintással be is fejezted az első Facebook-kampányod felépítését! Gratulálunk!
A hirdetéseid nem jelennek meg azonnal a Facebookon, előbb ugyanis át kell menniük egy (jellemzően néhány óra alatt lezajló) ellenőrzési folyamaton. Ha azonban átmentek a teszten, arról a saját oldaladon fogsz értesítést kapni. Az értesítésben szereplő linken aztán a futó kampányt minden szempont alapján figyelemmel tudod majd kísérni, és fontos is, hogy ezt megtedd!
Ez azonban már egy másik történet.