Az Adobe Systems pénzügyi negyedik negyedévének eredményei:
A cég 65,3 millió dolláros nettó profitot ért el az időszak során, ami több mint 70 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbi 222,3 millió dolláros nyereségnél.
A különböző részvényjuttatások és egyszeri tételektől tisztított egy részvényre jutó profit 32 centet tett ki, ami megegyezett az elemzők által várttal. Az Adobe szeptemberben már közölte, hogy a vártnál alacsonyabb, 28-34 cent közötti lehet a negyedik negyedéves EPS.
Az árbevétel 1,04 milliárd dollárra esett vissza a tavalyi 1,15 milliárd dollárról (várt: 1,03 milliárd dollár).
A visszaeső eredmények oka a csökkenő termékértékesítések, valamint a növekvő marketing és értékesítési költségek. A cég üzemi eredményhányada 9,9 százalékra csökkent a tavalyi 26,7 százalékról.
Az Adobe esetében az a trend figyelhető meg, hogy az árbevétel legnagyobb részét adó termékértékesítések fokozatosan csökkennek (a negyedévben 33 százalékkal), míg a szolgáltatásaira egyre többen fizetnek elő. Az előfizetői díjakból származó bevételek 85 százalékkal emelkedtek.
A felhőalapú szolgáltatásokból származó bevételek egy év alatt 38 százalékkal, 316,2 millió dollárra nőttek (ide tartoznak a Photoshop és Flash szoftverek). A vállalat 1,4 millió előfizetővel rendelkezett a negyedév végén ebben a szegmensben, ami 402 ezer fővel több, mint a harmadik negyedévben.
A cég 950-1 milliárd dolláros árbevételre, és 22-28 centes EPS-re számít a jelenlegi negyedévében. Ez elmarad az elemzők által várt 1,02 milliárd dolláros árbevételtől, és a 34 centes EPS-től.
A befektetők vélhetően kedvezőnek ítélhetik a fő termékek (Photoshop, Illustrator, Flash szoftverek) iránti egyre növekvő keresletet, mely a jelenlegi folyamatok szerint tovább emelkedhet. Így nem ütötték meg az Adobe részvényeit a visszaeső eredményekre, épp ellenkezőleg, 7,8 százalékos pluszba küldték a papírokat piaczárás utáni kereskedés során.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!