A Gazdasági Versenyhivatal úgy ítélte meg, a fogyasztók egy nem elhanyagolható része nem tapasztalta azt, amit a Shell Hungary Zrt. a Shell FuelSave Euro 95 és Diesel üzemanyagokat népszerűsítő kampányában ígért nekik. A GVH az MTI-hez eljuttatott közleményben ugyanakkor hangsúlyozta, a különböző tesztek azt mutatták, a Shell FuelSave termékekkel valóban elérhető a fogyasztók egy része számára a tankonkénti akár 1 liternyi üzemanyag-megtakarítás.
Ezért a GVH arra a megállapításra jutott, hogy a Shell Hungary Zrt. a fogyasztókat megtévesztette, amikor 2011. szeptember 6. és 2012 márciusa között egyes kereskedelmi kommunikációiban azt állította, hogy a két üzemanyag használatával üzemanyag is megtakarítható; továbbá 2012. március 21-től 2012 októberéig egyes kereskedelmi kommunikációiban azt is állította, hogy a Shell két üzemanyagának alkalmazásával minden gépjármű esetében fogyasztáscsökkentés következik be.
Az ügyben súlyosbító körülmény, hogy nagyon sok fogyasztót érintett a jogsértő kereskedelmi gyakorlat, ám enyhítő, hogy a Shell Hungary Zrt. nagyobb mértékben működött együtt a hatósággal, mint amennyire azt a jogszabály előírja, olvasható a közleményben.