Az akció lényege, hogy a magyar kis- és középvállalkozók termékei, szolgáltatásai az Unión kívüli piacokra is eljussanak. Ha egy kkv keresi a lehetőségeket, de nincsenek kapcsolatai, nincs elég szakembere, szaktudása, akkor a Kereskedőház teljes körű támogatást nyújt. Segít abban, hogyan kell megtalálni a lehetőségeket, a piaci réseket, közvetít, ha kell, és segít az ajánlatkérésben, a szervezésben, a szállításban is.
Az MNKH 2013-ban 8 kereskedőházat nyitott meg, idén ugyanennyit tervez, mintegy 400 millió euró értékű export lebonyolításával.
A célországok között szerepel például Macedónia, Ukrajna, Algéria, Grúzia, Kuvait, Brazília, Ghána, Vietnám és Szingapúr is. „Célunk, hogy 2018-ra a jelenlegi 25,5 százalék helyett a magyar export 33 százaléka jusson el az Európai Unión kívülre” – mondta Kerekes György, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója sajtótájékoztatón.
„A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara célja, a Magyar Nemzeti Kereskedőházhoz hasonlóan, hogy támogassa a magyar vállalkozások külpiacra lépését, ezt azonban különböző, egymás tevékenységét kiegészítő eszközökkel tesszük” – mondta Dunai Péter, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház októberben indította el az exportképes cégeket tömörítő Partner Programot, amelyhez már eddig is több százan csatlakoztak. Várják a további jelentkezőket, főként az élelmiszeripar, mezőgazdaság, vegyipar, környezetipar, gépipar, egészségipar és IT ágazatokból.
A tervek szerint az idei esztendő során 400 millió euró ügyletben vesz részt az MNKH, 800-1000 közötti magyar partnerrel. További céljai között szerepel, hogy három év alatt húsz országban működő kereskedőházi rendszert építsen ki.
A roadshow első állomása a Tatabányai Iparkamara, az esemény 2014. február 20-án 14 órakor veszi kezdetét. Minden további információ megtalálható a honlapjukon.