Kedvezően alakult a Yum! Brands negyedik negyedéve, a vállalat ugyanis az elemzők által vártnál nagyobb mértékben tudta növelni nyereségét. A cég 86 centes egy részvényre jutó, egyszeri tételektől tisztított profitot ért el az időszakban, míg árbevétele 4,18 milliárd dollárra emelkedett, ami viszont kissé elmaradt a prognózisoktól.
A nyereség és az árbevétel növekedése elsősorban a nemzetközi üzleteik megélénkülő forgalmának köszönhető, melyekben 2 százalékos volt az árbevétel növekedése éves alapon. Elsősorban Oroszországban, a Közel-Keleten és Afrikában volt erős a negyedév. A cég erőteljesen terjeszkedik a feltörekvő piacokon, a tavaly létesített közel 2000 üzletének több mint 80 százalékát ezekben a régiókban (azon belül a legtöbbet Kínában) hozta létre a vállalat.
A legnagyobb piacának számító Kínában viszont továbbra is forgalomcsökkenést szenved el a Yum! Brands, a legalább egy éve nyitva lévő kínai üzletekben 4 százalékkal esett vissza a forgalom egy év alatt. Ennek oka a madárinfluenzával kapcsolatos félelmek, ami továbbra is távol tartja a fogyasztókat az étteremlánc üzleteitől. A tavaly kitört madárinfluenza-járvány negatív hatásait súlyosbítják azok a vizsgálatok, melyek szerint túl sok antibiotikumot tartalmaznak a cég ételei. Ennek eredményeként tavaly egész évben 13 százalékos volt a forgalom visszaesése Kínában.
Azonban már láthatóak a javulás jelei, mivel a tavalyi első negyedévekben még 20 százalékos volt a forgalom éves visszaesése Kínában. A javulás a költséges reklámhadjáratoknak köszönhető (az árengedmények mellett), melyekben arról próbálja meggyőzni a kínaiakat a társaság, hogy biztonságos az éttermeiben enni.
Az USA-ban szintén nem teljesített túl fényesen a Yum! Brands, a legalább egy éve nyitva lévő amerikai üzletek forgalma 2 százalékkal esett vissza a negyedik negyedévben éves alapon. Ez az élénkülő piaci versenynek, és a bizonytalan fogyasztói bizalomnak tudható be.
A menedzsment optimista az idei évet illetően, és megerősítette 2014-es profitvárakozásait. Idén legalább 20 százalékkal emelkedhet az egy részvényre jutó profitja a 2013-as 2,97 dollárról. Ugyanakkor számos elemző aggódik, hogy az ismét felbukkanó madárinfluenza-járvány komolyan visszavetheti a Yum! Brands üzletét, ami miatt nem fogja tudni elérni profitcéljait.
A befektetők nagyobb figyelmet szenteltek az idei évi várakozásoknak, és inkább „átnéztek” a felejthető tavalyi eredményeken. Ezt mutatja, hogy a Yum! Brands részvényei 4,2 százalékot ugrottak piaczárás után. A papírok viszont pocsékul teljesítenek eddig ebben az évben, 12 százalékkal értékelődtek le, amivel alulteljesítik a széleskörű piaci átlagot. Az S&P 500 részvényindex ugyanis „csupán” 7,5 százalékot esett idén.
Korábbi cikkek: