Ezen mind múlhat a cégünk sikere

ezo, Illatos-színes terápia: Aura-Soma
"Mit tehetnek a kkv-k, hogy kiemelkedjenek a cégek tömeges halmazából? Hogyan tudják magukat megkülönböztetni másoktól?"
Vágólapra másolva!
A kis- és középvállalkozások sok esetben anyagi szűkösséggel küzdenek, és takarékosságra kényszerülnek. A tendenciák szerint ilyenkor leginkább azokon a területeken spórolnak, amelyeken éppen nem kellene. 
Vágólapra másolva!

A kkv-k nagy része nem költ marketingre, mondván, hogy nincs miből. Pedig ez nem feltétlenül pénz kérdése, ráadásul a jó marketing alapfeltétele annak, hogy sikeresek legyenek, vagy egyáltalán létezhessenek. Mit tehetnek, hogy kiemelkedjenek a cégek tömeges halmazából? Hogyan tudják magukat megkülönböztetni másoktól? A tavalyi évben több mint 32 ezer céget alapítottak. Annak, aki közöttük van induló vállalkozásként, nincs könnyű dolga.

Ha csak egy dolgot tanácsolhatnék az összeses magyarországi cégvezetőnek, az az lenne, hogy pozícionálják cégüket és a szolgáltatásukat. Vizsgálják meg szisztematikusan, hogy miben tudnak eltérni a versenytársaiktól, vagy melyek azok a konkurens hátrányok, amelyeket ők saját előnyükké kovácsolhatnak. A mai fogyasztó már analitikus és hasonlítgató. Ezek a különbségek bizony pénzt hozhatnak a konyhára.

"Mit tehetnek a kkv-k, hogy kiemelkedjenek a cégek tömeges halmazából? Hogyan tudják magukat megkülönböztetni másoktól?" Forrás: www.papayablog.com

A kis- és középvállalkozások szintén fejlesztendő területe az informatikai park, ugyanis a legtöbb cég ókori eszközökkel próbál talpon maradni – szintén egy friss felmérés szerint. A kkv-k informatikai parkja egyáltalán nem korszerű. Mindez nemcsak hátráltatja az ebben a szektorban dolgozó több millió ember mindennapos munkáját, hanem komoly versenyhátrányt és bevételkiesést is jelent a cégek számára. A probléma valószínűleg ott gyökerezik, hogy az ötven főnél kisebb cégek több mint felénél a cégvezetők – még ha meg is engedhetnék a fejlesztést – egyáltalán nem tartják stratégiai szempontból fontosnak az informatikát. Alig költenek IT-fejlesztésre, és amennyit mégis, az általában csak az okostelefonra, a tabletre és a laptopra terjed ki.

A cégvezetők egyébként saját maguk is érzik, miben kellene személyesen is fejlődniük, legalábbis ez derül ki a legfrissebb felmérésekből. Egy HR iparági kutatás szerint a megkérdezett vezetők 40 százaléka gondolja úgy, hogy a kapcsolatépítést és a konfliktuskezelést űzhetnék magasabb szinten, de igaz ez a jobb időgazdálkodásra és a stressz kezelésre is. A hatékonyság növelése és a piacszerzés pedig a kkv-k közel felének gondot okoz. A cégvezetők többsége szerint az inspirálja őket a legjobban munkájukban, hogy jobbá váljanak a szakmájukban, sikert és elismerést szerezhessenek. Ez azonban kizárólag úgy valósulhat meg, ha a fentieket figyelembe véve alakítják ki cégük működését és mindennapjait.

A tudatos fogyasztó 2014-ben nem csak egyszerűen terméket, szolgáltatást akar majd vásárolni, hanem egyet akar érteni (az ő szabad választása szerint) egy értékrendszerrel is, egy minőségpolitikával, egy hitvallással, egy céges vízióval. Az emocionális marketing soha nem látott módon fog szárnyalni idén, és ezt még most kell meglovagolni. A fogyasztók nem csak egy terméket fognak megvásárolni, hanem leteszik majd voksukat egy olyan cég mellett, amely megfelel az ő értékrendszerének. Az ugyanazon a piacon, ugyanolyan termékkel vagy szolgáltatással operáló cégnek már nincs is más lehetősége, hogy előnyhöz jusson. Csak a részletek – és az emóció.

Miklovicz Norbert

A szerző kkv-marketing szakértő és -stratéga,

a Meggyőzés, befolyásolás, megnyerés - az üzleti életben

című szakkönyv szerzője, a Magyar Marketing Fesztivál szervezője

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről