Nem bírunk elszakadni a csoki tojástól

Vágólapra másolva!
A húsvéti időszakban évről-évre nagyobb édességforgalmat bonyolít a kiskereskedelem. A szezon sztárjai töretlenül a tojás- és a nyúlforma: a mennyiséget tekintve előbbi régóta vezet, értékben pedig tavaly először meghaladta a nyusziból származó eladási adatokat, adja hírül a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. 
Vágólapra másolva!

2013-ban csaknem 3,5 milliárd forintot hagytunk ott a boltokban a húsvét körüli hetekben, több mint 900 tonnányi csokoládé-figuráért. Ezen belül a drágább, jobb minőségű tételeket választottuk: a forgalom értéket tekintve 6 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig 1 százalékkal kisebb lett a bázishoz képest. Pénzünk 81 százalékát költöttük prémium tejcsokoládéra, ellenben egyre kevésbé vesszük a nugát termékeket. 10 százalékot hasított ki az édességcsomag, amelyben ajándék is van, 7 százalékot a többi figura, 6 százalékot a hagyományos csomag. Az étcsokoládéból készült termékek stabilan tartják a 6 százalékot.

Ami a beszerzési körutjainkat illeti, egyre inkább elmozdulunk a hipermarketek felé: 45-ről 48 százalékra nőtt a vásárlói preferencia, ezzel párhuzamosan 2-2 százalékponttal visszaesett a kis üzletek (10) és a diszkontok (22) mutatója. A nagy szervezett élelmiszer üzleteké stabilan 14, a drogériáké 6 százalék.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről