A General Motors, a Nissan és a Chrysler februári autóértékesítései jobban alakultak az elemzők által vártnál, ami azt mutatja, hogy az autógyártók kezdenek őjra lendületbe jönni a januári nagyobb megakadás után. A nagy vállalatok közül a Ford viszont csalódást okozott.
Sorra érkeznek az Egyesült Államokból a februári autóértékesítésekről szóló statisztikák:
A nagy autógyártók közül először a Nissan tette közzé februári eladási számait, melyek szerint a cég 15,8 százalékkal növelte autóértékesítéseit éves alapon. A Nissan 115,460 autót adott el februárban az USA-ban, miközben a szakértők nagyjából 111,5 ezerre számítottak.
A Fiattal összeolvadó Chrysler amerikai eladásai 11,7 százalékkal emelkedtek februárban éves alapon, miután kifejezetten erős kereslet mutatkozott a SUV terepjárók iránt. A cég összesen 222 104 darab újautót adott el februárban.
A Ford viszont csalódást okozott, mivel februárban 6,1 százalékkal kevesebb autót adott el, mint egy évvel korábban. Ez az elemzők által várt 5,3 százalékos visszaesésnél nagyobb csökkenésnek felelt meg.
A nagy versenytárs General Motors eladásai szintén visszaestek, azonban csak 1 százalékkal (várt:-7,7%). A cég Buick modelljeiből 19 százalékkal több fogyott februárban, mint egy évvel korábban.
A legnagyobb autógyártók (General Motors, Ford, Toyota) arra számítanak, hogy az amerikai autóértékesítések idén meg fogják haladni a 16 milliót a gyenge januári start ellenére. Mint ismert az amerikai autóértékesítések januárban jelentős mértékben visszaestek, amiért elsősorban a szokatlanul hideg időjárást okolták a vállalatok.
A statisztikák után a Ford árfolyama 1,9 százalékos mínuszban mozog, a General Motors pedig 0,6 százalékot esett.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!