Szépen alakult a negyedév
A Boeing nyugdíjköltségektől tisztított egy részvényre jutó profitja (EPS) 1,76 dollárra emelkedett, ami 14 százalékkal még a várakozásokat is felülmúlja (1,54 dollár). Emellett pedig az árbevétel is jobban alakult a prognózisoknál (tény: 20,5 milliárd dollár, várt: 20,2 milliárd)
Ráadásul a Boeing megemelte a teljes idei évre vonatkozó EPS előrejelzését is 7,15-7,35 dollárra, a korábbi 7-7,2 dollárról, amit az adókedvezmények elszámolása emelhet majd. Igaz viszont, hogy az árbevételre vonatkozó 87,5-90,5 milliárdos prognózishoz nem nyúlt a cég.
Azt már lehetett sejteni, hogy nem lesz olyan rossz negyedéve a Boeingnek azok után, hogy az első három hónapban nettó (visszamondott megrendelésekkel csökkentett) 235 darab repülőgép megrendelést ütött nyélbe a cég nagyjából 19 milliárd dollár értékben. Ráadásul a leszállított mennyiség is 161 darabra bővült az előző évi 137 darabról (+18%). Persze hozzá kell tenni, hogy egy évvel ezelőtt a 787-es Dreamlinerek kényszerű földrekényszerítése sem tett jót a számoknak.
Újabb rekordév jön?
Ugyanakkor a cég előrejelzéseiből az is kiderül, hogy a tavalyi rekord leszállítások után (648 darab repülőgép) idén még jobban szerepelhetnek, hiszen 715-725 darabos célt tűztek ki, amit a gyártás felpörgetésével érnének el.
A repülőgépgyártásban fontos tényező, hogy mekkora az elvégzésre váró munka, vagyis, hogy mennyi repülőgépre kaptak megrendelést. Ez a Boeing kereskedelmi repülőgép vovíziójánál a negyedév végén 374 milliárd dollárt tett ki (kb. 5100 darab gép).
Vagyis a Boeing kereskedelmi repülőgép divíziója kimondottan jól szerepelt. Ez azonban a katonai-védelmi üzletágra már annyira nem igaz, ugyanis a bevételek 38 százalékáért felelős biznisz hat százalékos zsugorodást mutatott éves alapon.
A kereskedlemi repülőgépek divízió üzemi eredményhányada javult az első három hónapban (1Q14: 11,8%, 1Q13:11,4%), ellenben a katonai-védelmi üzletágé csökkent (1Q14:10,2%, 1Q13: 10,3%). Negatívum, hogy a cég a teljes év tekintetében is kisebb lemorzsolódást vár ezen a soron.
Idén nem szárnyal az árfolyam
Egyébként az első negyedévben a Boeing 2,5 milliárd dollár értékben vásárolt vissza sajátrészvényt, valamint 500 millió dollárnyi osztalékot fizetett ki. A tavaly decemberben bejelentett milliárdos sajátrészvény visszavásárlási programból még 8,3 milliárd dollárnyi rész hátra van, amit a következő 2-3 évben fokozatosan hajt végre a társaság.
A Boeing részvények árfolyama több mint 2 százalékos pluszba ugrott a piacnyitás előtti kereskedésben a kedvező eredményekre. Egyébként idén a Boeing árfolyama nem mutat túl fényes teljesítményt, január eleje óta több mint 6 százalékot veszített értékéből, míg ugyanezen időszak alatt az S&P 500 index 1,7 százalékkal került feljebb.