Az Egyesült Királyságban ennek megfelelően az O2, míg Hollandiában a KPN lehet majd a Tesla fő partnere.
Ahogyan Jose Luis Gamo, a Telefónica felső vezetője fogalmazott az FT-nek: "a digitális telekommunikációs technológiában komoly lehetőséget állnak még a telekomcégek előtt, az autók internettel való felszerelése pedig remek példája ennek."
Az internet segítségével ugyanis lehetőség nyílik online zenehallgatásra, navigációra, a gyártóval történő folyamatos kapcsolatra az autó állapotát illetően, de akár az e-mailek böngészésére is.
Jelenleg az új autók csupán 10 százaléka képes internetes kapcsolatra, ám 2020-ra 90 százalék lehet az arány. A Booz & Co elemzése, valamint a Telefónica szerint ez 113 milliárd dolláros piacot jelenthet majd.
Az AT&T egyébként az amerikai autók esetében már megkötötte a hasonló megállapodást a Tesla Motors-szal.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!