Az Allianz Hungária Zrt. nyert „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” pályázaton, amely a legjobb szolgáltatást a legmagasabb színvonalon nyújtó cégek közötti rangsort állítja fel, és a cégek „Elismerésre méltó fogyasztóbarát tevékenységét” díjazza. A pályázat hatására egyre kevesebb ügyfél nyújt be panaszt és kér MNB vizsgálatot, a büntetések száma és összege pedig jelentősen csökkent. A biztosítók növelték a fogyasztói elégedettség mérésére, illetve a panaszos ügyfelek utólagos kezelésére fordított energiáikat.
A független szakértőkből, gazdasági újságírókból, fogyasztóvédelmi szakemberekből álló zsűri elsősorban az ügyfelekkel való kapcsolattartás és a panaszkezelés minőségét vizsgálta a kétrészes pályázaton, valamint az értékesítők ügyfélbarát oktatását, az ügyfelek széleskörű tájékoztatását, a fogyatékkal élők kiszolgálását és a vállalati társadalmi felelősségvállalást. A második rész értékelése objektív mutatók szerint zajlott, amelyek többek között a szerződésszámra jutó ügyfélpanaszt és a fogyasztóvédelmi bírságokat is pontozták.
Az Allianz Hungária Kft. mellett a zsűri díjazta a rendkívül összetett pályázatot benyújtó, az első helyről csupán fél ponttal lemaradó Generali Biztosító fogyasztóbarát tevékenységét, s kiemelte az Erste VIG Biztosító, valamint az Union VIG Biztosító kiemelkedő eredményét az objektív mérőszámok – panaszok száma, panaszkezelési hatékonyság, bírságösszegek – terén.