A jegybank fogyasztóvédelmi vizsgálata megállapította, hogy mindhárom hitelintézet háinyosan tájékoztatta az ügyfeleit és a potenciális ügyfeleit, mind a kereskedelmi kommunikációjában, mind pedig a hitelközvetítő ügynökein keresztül folytatott előzetes tájékoztatások során.
Az MNB vizsgálata azt is megállapította, hogy a piaci szereplők nem minden esetben tartották be a Központi Hitelinformációs Rendszerrel kapcsolatos szabályokra, valamint a panaszkezelésre és az egyéb tájékoztatási kötelezettségre vonatkozó rendelkezéseket.
A Cetelem, a Cofidis és a Provident profiljába jellemzően kis összegű, rövid lejáratú, fedezet nélküli lakossági fogyasztási célú kölcsönök értékesítése tartozik. Az MNB egy másik eljárás során alig két napja szabott ki 25 millió forint bírságot két zálogházra, amelyek engedély nélkül végeztek zálogkölcsön-nyújtási tevékenységet.