A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMárton Anna
09:00VívásAnna Marton-Katherine Paredes
HUNPusztai Liza
11:15VívásLiza Pusztai-Michela Battiston
HUNSzűcs Luca
11:15VívásMartina Criscio-Luca Szucs
HUNKovács Richárd
12:20ÖkölvívásHarrison Garside-Richard Kovacs
HUNDósa Dániel
13:05VívásDaniel Dosa-Abdelrahman Tolba
HUNMagyarország
20:05VízilabdaMagyarország-Kanada
HUNMagyarország
21:00KézilabdaArgentína-Magyarország
NyílNyíl

3 milliárdot hoztunk a Facebooknak

Vágólapra másolva!
Közel 3 milliárd dolláros árbevételre tett szert áprilistól júniusig a Facebook, ami a korábbi várakozásokat is alaposan túlszárnyalja. Nem is csoda, hogy a befektetők örülnek a hírnek, ami a Facebook árfolyamán is meglátszik.
Vágólapra másolva!

Nem csak az árbevételnek örülhetnek azonban a befektetők, a társaság nyereségessége is javult, így az egy részvényre jutó nyereség is várt felett alakult. Az már csak hab a tortán, hogy a felhasználók száma továbbra is növekszik, amiből egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a mobilos felhasználók is.

Forrás: Facebook, Investor.hu

Dől a lé

A 2,9 milliárd dolláros árbevétel nagyságát jól érzékelteti, hogy az miközben már majdnem sikerült elérni a 3 milliárdot, addig egy éve még a kettőt sem sikerült. Százalékosan ez 60 százalékos növekedést jelent, nagyjából annyit, mint amennyit az elmúlt negyedévekben. Vagyis az látható, hogy miközben az elemzők valamelyest lassulást vártak, addig a Facebooknak esze ágában sincsen lassulni. Persze ennek oka van...

Forrás: Facebook, Investor.hu

Ez pedig főleg a mobilos hirdetési bevételekben keresendő, ami az elmúlt negyedévben már 62 százalékot szakított ki a teljes tortából. Egyre többen használják a Facebookot mobilról is, a jövő pedig egyértelműen ez az irány, így nem is csoda, hogy a Zuckerberg vezette társaság megpróbál minél szexibb felületet, és minél jobb felhasználói élményt biztosítani ezen a platformon is

Márpedig ha az ún. "user experience" megfelelő, akkor a felhasználók is jönni fognak, potenciális vásárlókat jelentve a hirdetők számára. Mondani sem kell, minél nagyobb ez a tömeg, annál értékesebbek a hirdetések, és annál több pénzt kérhet értük a Facebook. Nos, a mobilos felhasználók száma szépen növekszik, már közel 1,1 milliárdan vannak, akik erről a platformról is facebookoznak.

Forrás: Facebook, Investor.hu

A hirdetési teljesítményt jól mutatja az is, hogy az egy felhasználóra jutó árbevétel egyre magasabb szinteken van. Az elmúlt negyedévben már átlagosan 2,21 dollárt keresett a Facebook minden egyes felhasználóján. Rajtam is, az olvasókon is, mindenkin. Sőt, az elmúlt egy évben már átlagosan 8,1 dollárt, ami majdnem 2 000 forint/ év. A videohirdetések bevezetésével ez a szám pedig vélhetően csak emelkedni fog a következő negyedévekben is.

Forrás: Facebook, Investor.hu

Stabil nyereségesség

A növekvő árbevétel persze mindig kedvező egy vállalat számára, ám az üdvösséghez azért arra is szükség van, hogy ez ne a költségek drámai megugrásának eredményére történjen. Nos, a Facebook esetében erről nincs is szó, a legfontosabb kutatási és fejlesztési költségek továbbra is 500 millió dollár alatt maradtak, miközben sem a marketing, sem pedig az egyéb költségek nem szálltak el. Az árbevétel arányában így egyre kisebb részt tesznek ki ezek a számok.

Forrás: Facebook, Investor.hu

Ennek függvényében pedig nem csoda, hogy a nyereség csak tovább emelkedik. Az operatív eredmény 1,3 milliárd dollárt tett ki, ami 47,8 százalékos operatív margint jelent. Utoljára ilyen magas szinte a mutató 2,5 évvel ezelőtt állt, a mobilos hirdetések felé történő elmozdulást megelőzően (ami egyébként komoly fejlesztési költségeket kívánt).

A nettó nyereség 791 millió dolláros lett, ám ha eltekintünk az amerikai számviteli szabályoktól, akkor már 1,1 milliárd dolláros a nettó nyereség is, először a cég fennállása során. Egy részvényre vetítve ez pedig 42 centet jelent, szintén soha nem látott magasságokba emelve az EPS-t, értelemszerűen túlteljesítve a várakozásokat.

Forrás: Facebook, Investor.hu

Emellett azért érdemes figyelembe venni azt is, hogy a társaság közel 36 százalékkal nagyobb beruházási hajlandóságot mutatott az első félévben, ami Zuckerberg szerint folytatódni fog, hogy a fejlesztésekkel folytathatja az expanziót a társaság.

Kezd háttérbe szorulni a növekedés

Miközben a felhasználók "pénzzé tétele" egyre fontosabb a társaság számára, úgy a felhasználók számának növekedése látszólag veszített jelentőségéből. Az éves szinten 14 százalékos növekedési ütem persze nem számít jelentéktelennek, de az látszik, hogy a bővülés üteme egyre alacsonyabb, és várhatóan az lesz a jövőben is.

Forrás: Facebook, Investor.hu

Ezzel együtt azt látni kell, hogy az USA-ban és Kanadában egy év alatt már csak 6 millióval nőtt a tábor, ez pedig alig 3 százalékos növekedés. Európában szintén kevésbé jó a helyzet, itt is csak pár százalékos volt a bővülés.

Alapvetően tehát a felhasználók számának bővülése főleg az ázsiai, afrikai, valamint dél-amerikai területekről érkezhet, ám ezeken a földrészeken még nem tud akkora bevételt kihozni a felhasználókból a Facebook. Ennek függvényében inkább az lehet a kulcskérdés a jövőben, hogy az európai és amerikai felhasználókból hogyan hoz ki minél többet a társaság (pl. videohirdetések), illetve az, hogy vonzóbb alternatívát jelentsen az oldal a világ más tájain lévő konkurenciával szemben.

Továbbra sem olcsó, de legalább a technika jól fest

Ezzel együtt a Facebook értékeltsége továbbra sem számít alacsonynak, a 12 havi előretekintő P/E ráta 40 felett jár, ami még úgy is magas, hogy az elemzők átlagosan közel 45 százalékos EPS-növekedést várnak következő 3 évben. A Nasdaq internetes vállalatai között ezzel a legmagasabbak között található az értékeltség, a 40-45 százalékos növekedési ütem pedig igen magas, így van esély egy esetleges alulteljesítésre is. Ez értelemszerűen a részvény gyengélkedéséhez vezetne.

Forrás: Investor.hu

A technikai kép ugyanakkor sokkal vonzóbb, miután az árfolyam ma 8,4 százalékos pluszban nyithat. Ezzel 77,4 dollár közelében járhat az árfolyam, ami új történelmi csúcsot jelente. Persze a napi grafikonon ezzel már túlvett lenne a Facebook, így kisebb korrekció is jöhetne. Ez egyébként az ilyen mértékű hirtelen megugrások is általában indokolják. Nem árt tehát az óvatosság!

A Facebook napi grafikonja (Nasdaq) Forrás: AmiBroker, Investor.hu

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!