A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0

Kínaiakkal szövetkezik a Lufthansa

Vágólapra másolva!
Kiterjeszti már meglévő partnerségét a Lufthansa a kínai Air Chinával, hogy minél jobban kiaknázza a Kína és Európa közötti forgalom iránti keresletet. A Lufthansának szüksége is van a jó hírekre, hiszen az utóbbi időben igencsak nagyott esett az árfolyama a profit figyelmeztetése után.
Vágólapra másolva!

Szorosabb német-kínai együttműködés

Megállapodást írt alá a német Lufthansa a kínai Air China légitársasággal, hogy még a korábbiaknál is jobban elmélyítsék kapcsolatukat. Ezzel pedig kiaknázzák a Kína és Európa közötti egyre nagyobb érdeklődést mind az utasforgalom, mind pedig a teherforgalom terén.

Ezzel a Lufthansa jobb járatkapcsolatokat és szolgáltatásokat lesz képes nyújtani ügyfeleinek, mondta el Carsten Spohr, a légitársaság vezérigazgatója. Októberig szeretnék a közös vállalatot felállítani.

Egyébként a két társaság már eddig is együttműködött az úgynevezett „code sharing” megállapodás keretében. Ez azt jelenti, hogy két vagy több légitársaság egyesíti szolgáltatásait, vagyis egy adott légitársaság (mondjuk jelen esetben a Lufthansa) által üzemeltetett járatra egy másik (példánkban az Air China) cég is árulhat jegyeket.

Ez pedig a cégeknek azért jó, mert a járatok magasabb utasszámmal indulhatnak, vagyis hatékonyabban üzemeltethetőek. De például olyan helyekre is árulhatnak jegyeket, ahová alapból nem indítanak gépeket, vagyis piacot nyernek.

Forrás: AFP/John Macdougall

Az utasoknak pedig azért, mert ha mondjuk átszállással utaznak, akkor nem kell külön megvenni a jegyeket, ráadásul általában a menetrendeket is egymáshoz igazítják az együttműködő légitársaságok. A „code sahre” megállapodás mellett a társaságok létrehoztak légiszövetségeket is, aminek szintén hasonló a célja. (A Lufthansa és az Air China a Star Alliance szövetségbe tartozik. A másik két nagy szövetség a OneWorld és SkyTeam). A Lufthansának jelenleg az amerikai United Continentalal, az Air Canadával és a japán ANA Holdings-szal van vegyes vállalata.

A közös vállalattal a Lufthansa és az Air China sokkal szorosabban figyel majd arra, hogy a menetrendek egymáshoz legyenek igazítva, és az árazás területén is együttműködnek majd. Ezzel pedig jobb hozamok tudnak elérni. Sőt a gépek fenntartási és javítási munkálatain is osztoznak majd.

Kihívások közepette

A nagy európai hagyományos légitársaságok egyébként szeretnének minél erősebb kapcsolatokat kialakítani olyan nagy növekedésű piacokon, mint Kína. Ugyanis az európai piacon egyre nagyobb a verseny a fapadosokkal. A hosszú távú utakon pedig az olyan közel-keleti és más ázsiai társaságok támasztanak nagy versenyt, mint az Emirates Airline, az Etihad Airways, vagy a Turkish Airlines.

A Lufthansának szüksége is van a jó hírre, hiszen nagyjából egy hónapja egy vaskos profit figyelmeztetéssel állt elő, aminek következtében hatalmas mélyrepülésbe kezdett az árfolyama. Ebből pedig még most sem tért magához a részvény. A menedzsment ugyanis jócskán visszavágta eredményvárakozását.

Forrás: Investor.hu

A légitársaságok részvényei általánosságban sem teljesítettek túl fényesen az elmúlt néhány hétben. Pontosan a Lufthansa profit figyelmezetése volt az egyik olyan hír, ami lefelé fordította a cégek részvényeit. De az iraki konfliktus miatti olajár hirtelen emelkedése is leszálló pályára tette a légitársaságok árfolyamát. Mégpedig azért, mert a cégek legnagyobb költsége az üzemanyag kiadás, ami értelemszerűen együtt mozog az olajárral.

Forrás: Investor.hu

Ma felfelé lóg ki a sorból a Lufthansa, ugyanis árfolyama több mint egy százalékkal emelkedik, úgy hogy közben a többi meghatározó európai légitársaság részvénye mínuszban tartózkodik.

A nagy árfolyamesést követően első ránézésre úgy tűnhet, hogy akár jó befektetés is lehet ilyen szinteken a részvény, azonban egyelőre nehéz ezt mondani. Az esetlegesen megemelkedő üzemanyagköltségek csak az egyik ilyen tényező.

A Lufthansa árfolyama (Xetra) Forrás: Investor.hu

A profit figyelmeztetés kapcsán nagyok a kérdőjelek, hogy az eltervezett reorganizációs program hogyan halad tovább, ráadásul a korábban is komoly gondot okozó pilótasztrájkok sem oldódtak még meg.

Mindenesetre a különböző értékeltségi mutatókat vizsgálva az egyik legolcsóbb részvénynek tűnik a Lufthansa az európai légitársaságok között, ez azonban indokolt is lehet a profit warningot követően. A 15 euró körüli szintek megtartották a részvényt, és innen igyekszik visszakapaszkodni most.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!