Egyre keményebb a verseny az okostelefon-piacon, a klasszikus hardvergyártónak számító Samsung pedig igen-igen megszenvedte a második negyedévet. Az értékesítési és eredményszámok elmaradtak a várakozásoktól, így csak a harmadik negyedévre vonatkozó optimizmus mentette meg a részvényt az eséstől.
A legfontosabb adat, hogy a társaság operatív nyeresége "csupán" 7,2 ezer milliárd wont tett ki (7,1 milliárd dollár), miközben az elemzői konszenzus ennél jóval magasabbra, 8,1 ezer milliárd wonra számított.
Az adat ráadásul annak függvényében még kedvezőtlenebbül értékelhető, hogy május 12-én még 9,3 ezer milliárd wonról szóltak az elemzői várakozások, ám később ezeket visszavágták.
A gyenge teljesítményben annak is szerepe volt, hogy a koreai won erősödött a főbb devizákkal szemben a második negyedévben, a dollárral szemben például 5,2 százalékkal. Exportáló cégként ez nem kedvező a Samsung számára.
Ennek megfelelően a nyilvánosságra hozott értékesítési számok sem okoztak nagy eufóriát, a várt 53,2 ezer milliárd won árbevétellel szemben 52 ezer milliárdot produkált a második negyedévben a Samsung. Elemzők szerint ugyanakkor a második negyedév nem is szokott olyan erős lenni, például Kínában sem.
A telekommunikációs egység (okostelefonok) például csak 5,1 ezer milliárd wonos operatív nyereséggel járult hozzá a csoport teljesítményéhez, szemben az egy évvel korábbi 6,7 ezer milliárddal. Mivel a szegmens a teljes eredmény 70 százalékát teszi ki, így alapvetően az látható, hogy az okostelefon-piac lassulása igen kedvezőtlenül érinti a dél-koreai gyártót.
A harmadik negyedév viszont jól alakulhat a társaság számára, miután Kínában erős lehet majd a kereslet a 4G-s okostelefonok iránt, állítják az elemzők.
Szintén kedvező lehet, hogy az Apple a július-szeptember időszak értékesítési adataiba még jó eséllyel nem tud beleszólni egy új modellel, mivel azok csak várhatóan szeptember közepén-végén kerülnek bemutatásra. Ez a Samsung számára kedvező jelenség.
Ahogyan az is, hogy a HD minőségű TV-k iránt is egyre nagyobb a kereslet a fejlődő piacokon, köszönhetően az LG, a Sony, valamint a Samsung agresszív árképzési politikájának. A fogyasztói elektronikáért felelős divízió így nem is csoda, hogy 490 milliárd won operatív nyereséget ért el, szemben a tavalyi 430 milliárd wonnal.
Az előzetes számok publikálása után az árfolyam enyhe pluszban áll, ami vélhetően a jelenlegi (harmadik) negyedévre vonatkozó optimizmussal magyarázható.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!