Felturbózott modellel támad a Tesla
![Tesla autó](https://cdn.origo.hu/2023/12/OP6I_SXLZWaE-azn6biAd-ujm9VLAqcYOSg0H2O_xGk/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2JmNDkwYWJkMTkwNjQ3MjdhNDk0ZTg4OTU5NmRkOTcz.webp)
Már napokkal korábban "kiszivárgott", hogy a Tesla valami nagy bejelentésre készül, ugyanis maga Elon Musk tette közzé egy Twitter üzenetben, hogy itt az ideje beszélni a "D-ről". Természetesen egyből beindult a pletykamalom, egyesek pedig már azt is tudni vélték, a Tesla D modelljeit fogják bemutatni, ami egy teljesen új autó lesz.
Végül nem ez következett be, ám a Tesla így is két igen fontos újítást, fejlesztést jelentett be az S modellekre.
Négykerék-meghajtás
Az egyik, hogy mostantól a négykerék-meghajtású változat is elérhető lesz majd a "csomag" összeállítása során. Ez főleg azoknak az embereknek lehet értékes újítás, akik havas területeken szeretnék vezetni az autót, vagy éppen gyakran autóznak vizes aszfalton. Elsősorban tehát az Észak-amerikai, illetve Európa északi részén élő lakosok számára jelenti ez majd a legnagyobb újítást.
Azt közben ki kell emelni, hogy a prémium autókat vásárlók körében egyre népszerűbb az összkerék-meghajtás. Miközben 2009-ben csak 33 százalék volt ezen autók aránya, addigra 2014 első felében már a 46 százalékot is sikerült elérni, és ez a szám a jövőben várhatóan tovább nőhet.
Két motor
Szintén fontos fejlesztésnek számít az is, hogy mostantól lehetőség van arra, hogy két motorral szereljék fel az S modelleket, amennyiben a vásárló azt kívánja. Ennek egyik nagy előnye, hogy a 60 mérföld/órás sebességre így már 3,2 másodperc alatt képes lesz felgyorsulni az autó, ezáltal növelve a sportautó-élményt. Musk továbbá kiemelte azt is, hogy az autó három beállítással lesz majd működtethető, normál, sport, és az ennél is gyorsabbnak számító "Insane" üzemmód közül választhatnak a sofőrök.
A másik fontos előny, hogy az autó így már nem 265, hanem 275 mérföldig bírja egy töltéssel, ami ugyan nem számít relatív értelemben nagy növekedésnek, de azért még is pozitívan értékelhető. Ezzel együtt a töltőállomások folyamatos kiépítésével ez a jövőben egyre kevésbé jelenthet majd problémát.
A szoftver
Amelyek viszont különösen ígéretesnek hangzanak, azok a különböző vezetést segítő szoftverek. Az új rendszer segítségével a ködös, vizes utakon is egyszerűbb lehet a navigáció, illetve segítheti a sofőröket a szoftver a balesetek elkerülésében. Ilyen például a kamerák segítségével észlelt gyalogosok felismerése, vagy éppen a követési távolság automatikus megtartása is, nem beszélve az automatikus parkolás okozta kényelemről.
A tervek szerint az új fejlesztésekkel a Tesla autói már megközelítőleg 120 ezer dollár körüli áron lesznek majd csak kaphatóak, szemben a korábbi 60-70 ezres belépési szinttel. Ez persze nem azt jelenti, hogy ezek a fejlesztéseket muszáj beszerelni az autókra, pusztán egy lehetőségnek számít. Ezzel együtt azért feltételezhető, hogy sokan élnek majd ezekkel a lehetőségekkel, mivel a Teslát vásárlók nagy része a tehetősebb rétegekből kerül ki, akik vélhetően megengedhetik majd maguknak ezeket.
Ez az árbevételre is jelentős hatást gyakorolhat majd, nem beszélve arról, hogy a négykerék-meghajtás lehetősége olyan területeken is nagyobb vonzerőt jelenthet majd a Teslának, mint az amúgy sem kicsi norvég piac. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a szoftveres, vezetést segítő újítások hatalmas lehetőségek előtt nyithatják meg a teret, és valóban elérhetővé válik, hogy jövőre a Tesla autói már 90 százalékban önműködőek legyenek.