A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNKoch Máté
12:25VívásMate Tamas Koch-Grabiel Lugo
HUNPupp Réka
12:25CselgáncsReka Pupp-Sosorbaram Lkhagvasuren
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
13:40VívásJakub Jurka-Gergely Siklosi
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
NyílNyíl

Összezuhant a Twitter

Vágólapra másolva!
Hatalmas pofont kapott tegnap este a Twitter a negyedéves gyorsjelentése után, 12 százalékot ütöttek az árfolyamon a befektetők, jelentősen leértékelve ezzel az egész céget. Pedig a számok nem is lettek annyira rosszak. Vagy az már teljesen mindegy?
Vágólapra másolva!

Elsőre jó

Nem ez volt a Twitter tőzsdei pályafutásának első rosszul sikerült gyorsjelentése, de az okok talán most tűnnek legkevésbé nyilvánvalónak. A harmadik negyedévben elért 361,3 millió dolláros árbevétel, illetve a tisztított nettó eredménysoron látható 7 millió dolláros profit ugyanis nem okozhat csalódást az elemzőknek, mivel ők is ilyen adatokra számítottak.

Ebből következően az is inkább csak pozitívumnak számít, hogy az árbevétel növekedési üteme továbbra is 100 százalék felett van (éves alapon), és az is örömre adhat okot, hogy a tisztított nettó eredmény immáron a negyedik egymást követő évben mutat profitot. Sőt, a menedzsment előrejelzése sem tűnik gyászosnak, alapvetően hozza az elemzői várakozásokat, és az árbevétel még mindig 80-85 százalékos éves növekedési ütemet mutathat.

A havi aktív felhasználók száma közben tovább növekedett, és már elérte a 284 millió főt. A több felhasználó az oldalt is többször látogatta, és 181 milliárd megtekintést hoztak össze az idővonalon. Ez szintén rekordnak számít, soha nem volt még ekkora érdeklődés a Twitter iránt. Akkor mi lehet a probléma?

Másodikra nem

Az egyetlen probléma a Twitterrel, hogy ezeket a tényeket a befektetők, és az elemzők el is várják. Az, hogy egy növekedési cég képes rekord árbevételt elérni, és soha nem látott tömeget vonzani a platformjaira még önmagában nem elegendő a sikerhez. A kérdés az, hogy sikerül-e sok ideig tartani ezt a növekedést, és sikerül-e minél nagyobb "pénzt csinálni a tömegből".

Forrás: Twitter, Investor.hu

284 millió havi aktív felhasználó mellé viszont már csak 4,8 százalékos növekedési ütem párosul (negyedéves alapon), ami ráadásul egyre csökken. Ha így folytatja a cég, akkor hamarosan beáll a felhasználók száma egy 300-350 milliós szintre, ami közel sem a Facebook által megszerzett 1,3 milliárd ember. Nem csoda, hogy a nagy felhasználói táborral kapcsolatos tervek egyre inkább az illúzió kategóriájába esnek bele, és az elemzők is aggódnak miatta.

Forrás: Twitter, Investor.hu

A 181 milliárd oldalletöltés pedig kétségkívül szép, csak ha az egy felhasználóra jutó oldalletöltéseket is figyelembe vesszük, akkor egészen más képet láthatunk. Ez ugyanis továbbra is 650 alatt volt az előző három hónapban, és nem tudja megközelíteni sem a 2013 első 9 hónapjában látott 670-690-es szinteket. Ez alapján a zsongás némileg alábbhagyni látszik, ami aligha teszi vonzóbb hirdetési felületté a Twittert.

Forrás: Twitter, Investor.hu

Ha viszont a felhasználói tábor (a bázis) már látszólag alig nő, és az aktivitás sem tud rekordokat döntögetni, akkor a monetizáció, vagyis a felhasználókból származó közvetett bevétel is főleg csak attól függ majd, mennyire tud hatékonyan hirdetéseket elhelyezni a Twitter. Egy hatékony rendszer ugyanis nagyobb felárat is elfogadhatóvá tesz a hirdetők számára, ezért a felvásárlások főleg ebben az irányban lehetnek kulcsfontosságúak. A kérdés persze az, hogy megtérülnek-e ezek az akvizíciók.

Az egy felhasználóra jutó hirdetési bevételek (monetizáció) egyelőre 1,15 dolláron álltak az előző negyedévben, vagyis ugyan nőtt a második negyedévhez képest, a nagy robbanás azért elmaradt.

Forrás: Twitter, Investor.hu

És harmadikra sem

A Twitter növekedési sztorija tehát ha derékba nem is tört, egyre inkább megkérdőjeleződik, ahogyan minden féle értékeltséggel, például a 20-as előretekintő P/S rátával együtt. Bár a közel egy éve tőzsdére érkezett cég értékeltsége sosem volt alacsony az utóbbi egy évben, az elmúlt hónapokban látott 80-90 százalékos emelkedés igen csak túlzónak tűnik, a negyedéves számokra pedig nem tekinthető teljesen őrült befektetői reakciónak az ilyen mértékű profitrealizálás.

Ahogyan arra tegnap már felhívtuk a figyelmet, egy esetleges negatív befektetői reakció könnyen a 200 napos mozgóátlagig lökheti a részvény árfolyamát, ami a 13 százalékos mínusszal viszont mélyen az alá került. Talán ezzel is magyarázható, hogy a befektetők az összességében azért nem pozitív számokra nem csak 4-5 százalékos mínusszal reagáltak, mivel a 200 napos mozgóátlag letörése után még többen adni kezdték a papírt. Hogy sikerül-e ma zárásig a 200 napos mozgóátlagig visszajutni az nagy kérdés. Hogy ér-e ez a cég 26 milliárd dollárt? Vélhetően továbbra sem.

A Twitter napi grafikonja (NYSE) Forrás: AmiBroker, Investor.hu

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!