Szerzetesből vállalkozó

Kozák Mihály a Krisna-völgy alelnökéből lett budapesti vállalkozó
Vágólapra másolva!
Egy életmódmagazintól furcsa, ha nem a populáris kultúrát és a mértéktelen fogyasztást tekinti ideálisnak. Kozák Mihály, a 108.hu magazin és életmódközpont alapítója a keleti kultúrák értékrendjét népszerűsíti a hazai olvasók és vásárlók körében.
Vágólapra másolva!

Milyen háttérrel fogtál neki a vállalkozásodnak? Hogyan kapcsolódnak egymáshoz a céged különböző szolgáltatásai?

A holisztikus szemlélet tizenötéves korom óta foglalkoztat. Olyannyira sikerült belemélyednem ebbe a világba, hogy tizenöt évig éltem szerzetesként a Krisna-völgyben, aminek alelnökeként részt vettem tulajdonképpen a ma ott elérhető szolgáltatáscsomag felépítésében, kialakításában.

Kozák Mihály a Krisna-völgy alelnökéből lett budapesti vállalkozó

A szerzetesi élet egy tanulóidőszak az ember életében – amikor pedig utána feljöttem Budapestre, folyamatosan kerestem azokat a lehetőségeket, ahol a keleti kultúra üzeneteit a vallás iránt nem érdeklődő emberek számára is át lehet adni. Budapesten először a Govinda vegetáriánus éttermek vezetésében vettem részt.

A mostani vállalkozáscsomag – a 108 életmódmagazinnal, egy vegetáriánus főzőiskolával, a könyvkiadói tevékenységgel és a személyes coaching-szolgáltatással – ebből a gondolatkörből, szépen lassan alakult ki. Ezek a dolgok nem feltétlenül az egészségről szólnak, hanem általában a világról.

Miért pont 108?

Ez a szám a keleti kultúrkörben nagyon kedvező – ezt az előnyt pedig szerettük volna mind saját magunk számára kihasználni, mind pedig az olvasók felé közvetíteni.

Kívülállóként úgy tűnik, hogy nagyon más attitűd kell a szerzetesi léthez és egy vállalkozás vezetéséhez. Neked honnan volt ehhez affinitásod és szakértelmed?

Szerintem a vállalkozások legfontosabb összetevője a kreativitás – az ember azután már megtalálja a többi hozzávalót is. Krisna-völgyben, annak alelnökeként, az egész szervezet gazdálkodásának a kialakításában és vezetésében jelentős felelősségem volt. A szervezési tapasztalataim tehát innen származtak.

A kiadói szakértelmet egy olyan csapat hozza, akikkel a kezdetektől fogva, tizenöt éve remek az együttműködésünk.

A 108 életmódmagazin pontosan milyen szerepet tölt be a vállalkozásod portfóliójában?

A magazin egyébként alapvetően online jelenik meg és a regisztrált olvasóknak ingyen küldjük ki. Nyomtatásban mindössze néhány bemutatópéldány elérhető – ezeket főleg a rendezvényekre készítjük el a jobb láthatóság kedvéért. A 40 oldalas kiadványban természetközeli életmóddal, egészséggel kapcsolatos cikkek találhatóak, amikből számos tanácsot, trükköt tanulhat az olvasó, melyet aztán a hétköznapjaiban is alkalmazhat.

Az online marketing szempontjából az ilyen magazinok kiadásában nagy jövőt látok, hiszen a sima, ingyenes, pár oldalas csali anyagok ideje már lejárt, többre van szükség az ingerküszöb átlépésére. Minőségi tartalmmal lehet eredményt elérni, ami ad az olvasóknak, ami számukra is értéket képvisel. Egy színvonalas magazinnal mély kapcsolatot lehet építeni az olvasókkal és egy közösséget lehet ezen keresztül építeni, kialakítani. És a bizalom kialakítása mellett lehet az üzletet is fejleszteni, hiszen így sokkal nyitottabbak az általunk kínált és ajánlott termékekre, szolgáltatásokra.

Hogyan lettél eközben coach?

Az emberek segítésének motívuma végigkíséri a pályámat – a coaching tulajdonképpen ennek az egyik professzionális eszköze. Online végeztem el egy ausztrál coaching-iskolát és már a képzés közben elkezdtem ügyfelekkel dolgozni – ez egyébként azóta is rendkívül fontos része a munkámnak.

Honnan szerzed az ügyfeleidet?

A magazinból és rendezvényekről is elég sokan ismernek, de azt hiszem az utóbbi időben a személyes ajánlás a legfontosabb csatorna, amelyen keresztül eljutnak hozzám az új ügyfelek.

Hogyan kapcsolódik az eddig elmondottakhoz a főzőiskola?

A keleti kultúrában a vegetarianizmusnak óriási hagyománya van. Én magam 23 éve vagyok vegetáriánus, és szerettem volna ezt a filozófiát és életmódot mind jobban megismertetni a hazai közönséggel.

A főzőiskola vendégeinek többsége nem vegetáriánus

Különböző okai vannak annak, hogy valaki a vegetarianizmus mellett dönt – mi azt szeretnénk bemutatni, hogy ez a gasztronómia is rendkívül szerteágazó és ízletes tud lenni.

Ez a tevékenységünk egyébként egy gasztrobloggal, a Vegavarázzsal indult, amit később szakácskönyvek kiadása követett. A főzőiskola elindítása csak ezután jött. Érdekesség egyébként, hogy a tanfolyamaink résztvevőinek döntő többsége nem vegetáriánus.

. Van, aki az indiai konyhát kedveli, van, aki pedig ízletes zöldséges fogások elkészítését szeretné elsajátítani. Különböző céllal érkeznek a résztvevők, de egy biztos: a vegetáriánus főzőtanfolyamokra nagy az érdeklődés.

Üzletileg hol tart ez a vállalkozás? Mekkora az ügyfélkörötök?

Nagyságrendileg 15-20 állandó üzleti partnerrel dolgozunk együtt, és a rendszeres vásárlóink köre körülbelül ötszáz és ezer fő között lehet.

Direkt ilyen szerteágazó vállalkozást szerettél volna felépíteni, vagy csak mindig volt egy új lehetőség, és egyszerűen így alakult?

A természetemből adódik, hogy igénylem a teret – tehát azt, hogy több profilú vállalkozást szeretnék, az első pillanatban tudtam. És a terjeszkedés még távolról sem állt meg, a közelmúltban jelent meg például a magazin angol nyelvű kiadásának első példánya – ennek a felfuttatása a következő időszak egyik legfontosabb feladata lesz.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről