A GVH szerint a Foodorgany 2011 augusztusa és 2013 áprilisa között valótlanul állította, hogy az Update termékek gyógyító hatásúak, vagy azt, hogy az egész világon csak az Update pékáruk rendelkeznek fogyáshoz, diabéteszhez elismert klinikai vizsgálattal.
A GVH szerint a Foodorgany Kft. reklámfilmekben, sajtóhirdetésekben, szórólapokon, kültéri és vásárláshelyi reklámanyagokon, valamint az interneten is népszerűsítette a gyógyító hatással felruházott termékeit.
A reklámokban többek között az is szerepelt, hogy cukorbetegek is élvezhetik nemcsak az ízét, hanem a kedvező hatását is, mint a lassú vércukor-emelkedés, de előfordult, hogy azt állították az Update termékekről, hogy az Update termékek az egészség megőrzésében segítenek – emelte ki közleményében a versenyhivatal.
A GVH megállapította, hogy a Foodorgany jogsértően tulajdonított az Update-termékeknek betegséget megelőző, illetőleg azt kezelő hatást és valótlan egészségre vonatkozó állításokat tett az Update termékekkel kapcsolatban. Továbbá valótlan piacelsőségi állításokat is tett és valótlan állításokat tett az Update termékek összetételével kapcsolatban is.
A GVH a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, időben elhúzódott, illetve azt is, hogy részben egészségi problémával érintett fogyasztókat célzott meg.
A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a Foodorgany módosította a reklámjait, bevonta egyes szórólapjait, átvizsgálta a csomagolóanyagait, ezek ellenőrzésére szakértőt alkalmazott.
A GVH hangsúlyozza, a magyar jogszabályok szerint élelmiszereknek gyógyhatást nem lehet tulajdonítani.
Még nincs pecsét