A marketingtrendekben nem vár minket különösebben nagy újdonság idén, kezdte Miklovicz Norbert kkv-marketingszakértő, a fesztivál megálmodója és főszervezője. Inkább a finomhangolásra törekvés érződik a szemléletben és az eszközhasználatban. Mindenkinek drága az ideje, és bár a mobil-optimalizáció fontossága lerágott csont, nem lehet elégszer hangsúlyozni. Ma már a hatévesek is biztonsággal használják az okoseszközöket, a szülők nyugodt szívvel passzolják át a telefont, a tabletet. A Google bevallotta, hogy ha mobiloptimalizált a weboldalunk, előbbre sorolja. A landing oldal egyre gyakrabban egyoldalas, ez határozott trend.
A mobiloptimalizáció nem merülhet ki abban, hogy a webfejlesztő áttördeli az oldalt. Specifikus élményre van szükség. Az a bizonyos négylépéses folyamat az igénykeltéstől a vásárlásig mobilon akár tízre is ugorhat, ezzel már veszíthet a cég. Miklovicz Norbert tanácsa: érdemes megszondáztatni a kiemelt ügyfeleinket. „Aki nekem egyszer már fizetett, annak én hallgatok a szavára” – foglalta össze, minek mentén érdemes tovább fejleszteni.
Egy szóval a mobilmarketinget el kell kezdeni, de ne úgy, mintha még 2014-ben járnánk. Elemezzük ki, hogyan kell átvariálni a funkciókat ahhoz, hogy minél gyorsabban átszokjanak a vásárlóink, az ügyfeleink arra, hogy okoseszközről keressék fel a weboldalunkat. Vágjunk bele a mobilon futó szeparált hirdetési kampányokba, majd nagyon pontosan elemezzük ki az analitikában, mekkora forgalmat köszönhetünk a tabletről vagy telefonról érkező leadeknek, vásárlóknak.
A kedvezmények éve is lesz. Az akció ugyanis nem olcsósítja a márkát, ez tévhit.
A közösségi médiamenedzserek hájpja a múlté, felváltotta a közösségi folyamatszervező. De fontos kimondani, nem mindenkinek való a Facebook, nem minden cégnek érdemes oldalt fenntartania, nem biztos, hogy az a cél, minél több pénzt égessünk el ott egy kampányra. A Facebook Magyarországon még 2012-ben is hasított. Most a leginkább a videómarketing teljesít szépen, de a magyar szektor alig használja ezt a remek eszközt. Miklovicz Norbert szerint ennek az egyik oka, hogy drágának tartjuk, és attól tartunk, nem mutatunk elég jól a kamera előtt. Pedig elég volna a konverziós számokra nézni.
Miklovicz Norbert kitért arra, hogy várhatóan érkeznek trónfosztók, szakmai pletykák szerint az Apple is indít közösségi oldalt. A legnagyobb márkák Facebook-elkötelezettsége 40 százalékkal csökkent. Most a többcsatornás kommunikáció lehet célravezető: ahol az analitika szerint a legjobb, legkönnyebb megszólítani a közönségünket, oda csatornázzunk.
A remarketing ne legyen gépies. Használjuk személyre szóló kedvezményekre. Ez a párbeszéd nem lehet automatikus, szofisztikáltnak személyre szabottnak kell lennie, érdeklődjünk őszintén az ügyfeleinknek, mennyire voltak elégedettek, hogy tetszett a szolgáltatás, a termék, az, ahogy megszólítottuk.
Összefoglalva tehát ezekre a trendekre érdemes odafigyelni idén: optimalizáljunk mobilra, domináljon a felhasználói élmény, kiválóan meg lehet szondáztatni 200-500 főt. Ne féljünk az egyoldalas landingtől, használjuk a lefelé értékesítés technikáját, bővítsük ügyfélkörünket. A tartalommarketing legyen izgalmasabb és lokálisabb, személyesebb és hihetőbb. A Facebookot használjuk videófeltöltésre és multichanellingre.
A Magyar Marketingfesztivál kiemelt támogatója az Üzletrész Direkt.