A mikrotargetálással párhuzamosan fontosabbá válik az időzítés is: célszerű minél inkább személyre szabni, a címzettek online viselkedéséhez igazítani azt is, mikor küldjük el a levelet.
Idén tovább folytatódik a vizuális tartalmak előretörése. A HTML fejlődésének köszönhetően sokkal több lehetőségünk van testre szabni a hírleveleket. Tovább erősödik az integráció a közösségi csatornákkal, egy jól felépített kampány így még hatékonyabban működhet. A 2015-ös év legfontosabb trendje azonban az, hogy az e-mail olvasás is mobilizálódik.
A KutatóCentrum már a 2013-as Smartphone Reportjában arról számolt be, hogy az internetezők 55 százalékának van okostelefonja, és minden második okostelefon-tulajdonos ezen a készüléken olvassa az e-mailjeit. Nyert ügyünk van, ha képesek vagyunk vizsgálni a felhasználó által használt levelezőplatformot, s annak alapján testre szabni a megjelenést. Persze ez nem minden esetben megvalósítható, így célszerű az adatbázisban tárolt ügyféladatokat bővíteni, vagyis meg kell tudnunk vásárlóinkról azt, hogy milyen eszközről, milyen levelezővel olvassák e-mailjeiket.
Optimalizálás nélkül nincs eredményes emailmarketing. Erre figyeljünk oda:
Csak a lényeget
Ismerjük a címkét: tldr. Too long, didn’t read. Kinek van ideje hosszan olvasni, ki szeret scrollozni? Maradjon az email rövid, tömör, lényegretörő, nem utolsó szempont, hogy mobilon is kényelmesen áttekinthessük.
Egyoszlopos elrendezés
Így függőleges görgetéssel, jobbra-balra navigálás nélkül olvasható az üzenet.
Olvashatóság kicsiben
Válasszunk letisztult fontot, egyszerű, megfelelő méretű betűtípust. Kerüljük a túl sok kiemelést, a zavaró aláhúzásokat.
Akció nagyban
Illesszünk a szövegbe a font méretéhez képest nagy, ujjbegybarát akciógombokat.
Erről és sok más fontos trendről hallgathat egész nap előadásokat az idei Marketingfesztiválon január 29-én.