„2014 erős év volt a Mol-csoport számára, annak ellenére, hogy a változó olajárkörnyezet már éreztette hatását. A tavalyi éves eredmény jól demonstrálja integrált üzleti modellünk erősségét és a külső környezet hanyatlásával szembeni robusztusságát” – mondta Hernádi Zsolt. A cég elnök-vezérigazgatója hozzátette, hogy 2015-ben a megváltozott külső környezet ellenére is erős eredményre számítanak.
2014 negyedik negyedévében a Mol‐csoport „tiszta” újrabeszerzési árakkal becsült EBITDA‐ja 146 milliárd forintot (592 millió USA dollár) ért el, mely 11 százalékkal alacsonyabb az előző negyedévi értéknél. Általánosságban elmondható, hogy a negyedik negyedév eredménye hűen tükrözi a Mol-csoport integrált portfóliójának erősségét, olvasható a beszámolóban.
A Mol fő piacain az üzemanyag-kereslet 6 százalékkal bővült, melyet nagymértékben befolyásolt az olajáresés miatti fogyasztói árcsökkenés. A jelentésből kiderül, hogy a teljes kiskereskedelmi értékesítés Magyarországon 12 százalékkal nőtt a negyedik negyedévben az előző év azonos időszakához mérten, összességében azonban 1 százalékkal csökkent.