Az erősödő dollár ellenére a várakozások fölötti eredményekről számolhatott be a svéd Hennes & Mauritz vagy, ahogy sokan ismerhetik, a H&M. Ennek ellenére a vállalat vezetése arra figyelmeztette a befektetőket, hogy az amerikai fizetőeszköz további folyamatos erősödése miatt az év folyamán a beszerzési költségek emelkedése várható, ami az eredményeket is ronthatja majd.
A svéd vállalat negyedéves jelentéséből kiderül, hogy az elmúlt negyedéve során a cég minden kollekcióját jól fogadták és piaci részesedését is növelni tudta. A világ második legnagyobb ruházati kiskereskedője ennek köszönhetően éves alapon 25 százalékos árbevétel növekedésről számolhatott be a február végével záruló negyedéve során. Az elért 3,61 milliárd svéd koronás tisztított nettó profit pedig több mint 8 százalékkal szárnyalta túl az elemzői várakozásokat is. De 36 százalékot növekedett a svéd vállalat legutóbbi negyedévének üzemi eredménye is.
A vállalatnak 2015-re is biztató tervei vannak, hiszen 400 új üzletet nyitnak az idei év során többségében Kínában és az Egyesült Államokban. De jelentésében a cég megemlíti, hogy február során nagy sikerrel nyitottak üzletet Tajpejben is. Emellett pedig míg az év első felének vége felé már akár Peruban és Makaón is vásárolhatunk H&M-ben, az év második felére pedig a Dél-Afrikai Köztársaság és India is a vállalat piacának fog számítani.
A H&M emellett az online értékesítés területen is terjeszkedni akar, és ennek keretében 9 további országban indul ez el idén, többek között Magyarországon is.
A vállalat üzleteinek száma már az elmúlt év során is jelentősen bővült, hiszen míg egy évvel korábbi 3 192 darabbal rendelkezett, 2014 végén már 3 551 boltja volt világszerte.
A részvény árfolyama viszont arra enged következtetni, hogy a várakozásokat felülmúló eredményeknél és a biztató növekedési kilátásoknál nagyobb súllyal eshetett latba a befektetőknél a dollárerősödés miatt a jövőre vonatkozó óvatosabb becslések. A H&M részvényárfolyama ugyanis több mint 2,5 százalékos esésben van ma a stockholmi tőzsdén.