Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója szerint egy rendezvény akkor lesz teltházas, ha a vevők úgy érzik, kihagyhatatlan, mellette pedig szisztematikusan reklámozzuk.
Ahhoz, hogy egy rendezvény kihagyhatatlan legyen, több dolognak kel teljesülnie. A legfontosabb, hogy a rendezvény legyen jól pozícionált. A pozícionálás azt jelenti, hogy egy szakterületre vagy a célpiac egy részére való fókuszálunk. Arra ad választ, hogy miért érdemes elmenni a rendezvényre. Ezzel hatékonyabban tudunk kommunikálni, és a vevő úgy érzi, neki szól a rendezvény. Például exportkonferenciából sok van, de az „Export Romániába“ rendezvény azonnal kihagyhatatlan lesz azoknak, akik arrafelé kereskednek.
Ami új, azt érdekesnek és fontosnak érezzük. Ma például a mobiltelefonnal, közösségi médiával kapcsolatos témáknak van óriási újdonság- és vonzerejük.
Még csábítóbbá tesz egy rendezvényt a gyors eredmény ígérete. Bármit ígérhetünk, ami fontos a vevőnek, csak legyen igaz. Például hogy a rendezvény remek választás kezdőknek. Emellett a kihagyhatatlan rendezvényeknek rendszerint újszerű és meglepő koncepciójuk van. Kitűnő példa erre a szingliknek szóló főzőtanfolyam.
Persze a kihagyhatatlan rendezvényt sem lehet megtölteni hirdetés nélkül. Hagyjunk elég időt a kampányra. A Marketing Commando például az egyik prémium konferenciáját már egy évvel a rendezvény előtt hirdetni kezdi. Érdemes mind online, mind offline eszközöket használni, mert sokkal jobb eredmények érhetők el.
A rendezvények ajánlata legtöbbször ennyi: vedd meg a jegyet. Tegyük ennél vonzóbbá. Kínáljunk a jegy mellé valamilyen ajándékot, vagy az is hatásos, ha a jegy ára levásárolható.
A legtöbb vállalkozás úgy tekint a rendezvényre, mint egy termékre, holott a legtöbbször valójában hatékony marketingeszköz. Az elsődleges célja nem az, hogy profitot termeljen, hanem az ügyfélszerzés, vagy akár a meglévő vevők megtartása – mondta Wolf Gábor.
A rendezvény mint marketing eszköz szinte minden iparágban használható. A konferencia résztvevői között a teljesség igénye nélkül volt kaszkadőr, szálloda, egészségügyi vállalkozás, IT-szolgáltató, coach, ügyvéd, nyelviskola, Adwords ügynökség, pénzügyi tanácsadó, fogorvosi klinika és sajtómunkás.