A leggyorsabban növekvő értékesítési csatornává nőtte ki magát az e-kereskedelem és ez Magyarországon is érzékelhető. A gazdasági portál cikke szerint 2014-ben a webes vásárlás már túllépte a 200 milliárd forintot, ezzel szemben a turkálókban közel 40 milliárd forintot hagytak a vásárlók. Tíz éve még más volt a helyzet: akkor a turkálókban 30 milliárdot költöttek a fogyasztók, míg a különböző webáruházakban még ennél is kevesebbet.
Az Eurostat adatai szerint egy évtized alatt Európában 15 százalékról 40 százalék fölé nőtt azoknak a vásárlóknak az aránya, akik a mérést megelőző három hónapban az e-kereskedelemben vásároltak, derül ki a portál cikkéből. Mint írják, Magyarországon ez az arány a tízszeresére, 20 százalékra nőtt. Tíz évvel ezelőtt Bulgária, Görögország, Litvánia és Macedónia mutatói csak egy százalékot mutattak, miközben Norvégiában és Németországban 30 százalék körül mozgott ez az arány.
Magyarországon a vásárlók kétharmada információszerzése használja az internetet, így logikus, hogy az elmúlt időszakban több magyar nagyáruház is bejelentette, hogy a netre lép – sokan már eleve ott vannak. A Blokkk.com szerint kevés információ áll rendelkezésre arról, hogy a vasárnapi boltzár következtében mennyire változtak a webes költekezések március közepét követően, de nem túlzás azt a következtetést levonni, hogy még többen fognak a neten vásárolni, természetesen nem csak vasárnap.