A Fast Company beszámolója szerint ez a tanulmány a színek és az eredményes munka kapcsolatáról úgy készült, hogy egy piros, egy fehér és egy tengerkék színűre festett falú szobában három csoport ugyanazt a feladatsort dolgozta ki. Azoknak, akik „profin szűrnek”, azaz kiválóan koncentrálnak, teljesen mindegy volt a helyiség tónusa, míg azoknál, akik hajlamosak a szétszórtságra, ugyanez a szempont nagy mértékben hatott az eredményekre. De mindenki a fehér szobában hibázott a legtöbbet.
A tanulmány szerzője szerint a fehér, a tört fehér, a szürke árnyalatai gyengítik a hatékonyságot a munkában. Valamennyi túl steril. Számos felmérésből az derül ki, ha a munkavállalók választhatnának, kék vagy zöldeskék környezetben dolgoznának a legszívesebben.
A piros lendületes szín, a tanulmány szerint emelkedik tőle a pulzus, sőt a vérnyomás is. Azoknak dobja meg a munkáját, akik szeretnek belemenni a részletekbe. A kék a kreatívok kedvence. Amellett, hogy megnyugtat, a kommunikáció, a bizalom és a hatékonyság árnyalata. Akit a kék vesz körül, nyitottabb lesz az új gondolatokra.
A sárga az optimizmust erősíti, de stresszel és szorongással tölt el, ha túl sokat látunk belőle. Az emberekben hamarabb felszalad a pumpa, ha sárga helyiségben ülnek, ezért a tárgyaló színének nem ajánlott. A zöld, akárcsak a kék, megnyugtat, harmóniát és egyensúlyt sugall. Azoknak a cégeknek jöhet nagyon jól, ahol az innováción áll vagy bukik a vállalat teljesítménye.
Ami pedig a mostanában sűrűn szóba kerülő szürkét illeti, pszichológiailag semlegesnek mondható, mert – vagy de – semmiféle erőt vagy energiát nem közvetít. Elfojtja az érzéseket, mintegy hibernál. Ha zömmel szürkét látunk magunk körül, az szép lassan elkoptatja az önbizalmunkat, a folyamat végén pedig integet a depresszió. Minden vállalkozás jobban teszik, ha csínján használja a szürke színt az irodában, ha lecseréli egy élénkebb tónusra.
„Az ember 10 millió színt tud megkülönböztetni – így Nancy Kwallek, a tanulmány szerzője. – Ha azt mondjuk, kék, az az égszínkék és az éjkék között rengeteg árnyalatot jelenthet. Vigyázni kell az általánosításokkal, számít, hogy a tónus világos vagy sötét, mennyire áttetsző, mennyire direkt. Mint ahogy az is, ki-ki hogyan reagál az árnyalatokra.”
De azért, biztos, ami biztos, aki teheti, a fehér faltengert cserélje élénk színekre.