Mint azt tegnap az Origo is megírta, nincs irgalom a nem mobilbarát webszájtoknak, a türelmi időszak lejárt. A nem reszponzív vagy nem kifejezetten mobilra optimalizált oldalak milliói, azaz javarészt a kisvállalkozások, drámai zuhanást tapasztalhatnak a látogatottságban.
A kisvállalati marketingre specializált Online Marketing Akadémia szakértője, Gombos Zsolt úgy látja, a helyzettel valóban foglalkozni kell, de azért nagy baj nincs. „Azok a cégek kerülnek hátrányba, amelyeknek semmilyen mobilmegjelenésük nincs, ők gyakorlatilag megtalálhatatlanná válnak telefonról” – mondja. Hozzáteszi, fontos tudni, hogy a szűrés az aloldalakat érinti, nem a honlapok egészét.
Gombos Zsolt ezzel együtt túlzónak érzi a pánikot mint reakciót. Úgy véli, a Panda, a Pingvin és a Kolibri körüli nagy felhajtás sem bizonyult végül igazoltnak, valószínűleg a jelenlegi fejlesztésnek is nagyobb a füstje, mint a lángja. Azzal azonban minden, a Google bármely szolgáltatására vagy akár csak előnyére építő vállalkozás – azaz praktikusan a teljes szektor – legyen tisztában, milyen lépéseket kell most tennie, illetve mivel jár még a mobilgeddon. Belépett például az applikációindex, az ASO: az alkalmazásoknak is tenniük kell azért, hogy a Google szeresse őket.
Az OMA blogbejegyzésében pontról pontra megtaláljuk, mi mindennel jár a változás, illetve hogy mit kell tenniük a kisvállalkozásoknak azért, hogy ne kerüljenek hátrányba az új algoritmustól.