A polgármester egy hónappal ezelőtt fordult a nyilvánossághoz azért, mert a kormány csapdát állított az autósoknak az M1–M7-es autópálya bevezető szakaszán. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs főosztálya néhány órán belül kiadott egy cáfolatot Nincs csapda az Egér úton címmel. Úgy tűnik, a szaktárca mégis belátta az igazunkat, mivel a napokban több új táblát helyeztek ki az általunk kifogásolt szakaszokon, igaz olyan kicsiket, hogy átlag halandó alig veszi észre – írta Budaörs első embere az Origónak is elküldött levelében.
A kormány azt jelentette be év elején, hogy a megyei matricák nem a szóban forgó megye határa előtti utolsó, hanem a határt követő első lehajtóig érvényesek. Mivel fővárosi matrica nincs, vagyis Budapesten belül elvben nem fizetősek az utak, a díjmentességnek a megyehatár utáni első lehajtóig kellene tartania. Budaörs kifogásolta, hogy az M1–M7-es autópálya esetében ez nem így van, és már az Egér úttól fizetni kell, ráadásul egy olyan szakaszon, amelyet nem is az autópálya-kezelő tart fent, hanem a Fővárosi Önkormányzat tulajdona, bevezető út minősítéssel. Ráadásul minderre semmilyen tábla nem figyelmeztetett az Egér úti lehajtó előtt.
Az utóbbi problémát a kormány orvosolta, és táblákat helyezett ki az Egér út előtt, illetve a felhajtókra. Ezzel elismerték, hogy hibáztak, és öt hónapon át nem hívták fel időben az autósok figyelmét a díjfizetési kötelezettségre. A fő probléma azonban nem oldódott meg: továbbra is kell Pest megyei matricát venniük azoknak, akik csak a fővárosban használják az autópálya bevezető szakaszát.
Wittinghoff Tamás továbbra is fenntartja követelését: a budaörsi benzinkútig lehessen ingyenesen használni az M1–M7-es autópályát.