Az emberek 69 százaléka a levél címe alapján dönti el, hogy megnyitja-e. Korai és teljesen felesleges ebben a bokszban lelőni minden poént. Az erős címek éppen hogy hiányosak. Az számít sikeres levélcímnek, ami izzó éhséget ébreszt a folytatásra.
Legyen teljesen világos, hogy hívják a céget. Ne kelljen gondolkozni rajta, latolgatni, rövidítéseket bogozni. És lehetőleg ne tűnjön úgy, mintha robot találta volna ki. Az a cél, hogy a vásárlóinak azonnal beugorjon a kapcsolat küldő és név között. Minél jobban bíznak a cégben, annál nagyobb az esély arra, hogy elolvassák a hírlevelet.
Fiatalos, direkt színű alnyomat, cirkalmas betűtípus, négyféle betűméret, türkiz és sárga szólánc, fölöslegesen bizalmaskodó emotikonok? Felejtsük el. A szándékainkkal ellentétes hatást vált ki.
Soha ne illesszünk az emailbe olyan képet, amelyik megzavarja az olvasást, amelyik függetleníti magát a szövegtől és elvonja róla a figyelmet, és SOHA ne illesszünk bele olyan fotót, amelyik majd megjelenik, ha letöltöttük a netről. A többség már mobilon olvassa a hírlevelet, emellett senki nem fog kattintani is azért, hogy lásson egy képet.
Pogátsnik László, az Üzletrész Direkt kampánymenedzsere úgy véli, a csinosítással semmi gond, de valójában dizájn nélkül is működik. A cégvezető fogja látni, hányan nyitották meg a levelet, hányan kattintottak át a weboldalára vagy a webshopjába. Jó ötlet kísérletezni, vajon ezek a számok nőnek vagy csökkennek legközelebb, amikor több vagy kevesebb a látványelem, amikor képet vagy videót illeszt be vagy hagy el. A trend mindenesetre a letisztult, minimalista dizájn felé halad.
Ezt a minősítést elég egyszer megkapni. Ha kéretlennek nyilvánítják a személyre szólóan elküldött heti beszámolónkat, az jogosan lesz rossz érzés, de nem érdemes vitatkozni vele. Ezért még véletlenül se írjunk a tárgymezőbe olyan szavakat, mint ingyen, ajándékba, csak most, ön nyert!!!!!, mert olyan gyorsan landol a spamfolderben, hogy koppanni sincs ideje.
Csak személyesen, mindig csak személyesen. Ebben áll az emailmarketing ereje, ezzel lép túl offline elődjén, a szórólapon. Még az olyan ingyenes és népszerű eszközökben, mint a Mailchimp, is be lehet állítani a keresztnevet címzettnek. Akit megszólítanak, abban bizalom épülhet ki, a vásárlás alapja pedig éppen ez.
Az a vállalkozás, amelyik már épített saját adatbázist, fillérekért eléri a címzetteket – véli Pogátsnik László, az Üzletrész Direkt kampánymenedzsere. – A Facebook ilyen szempontból csalóka, elsőre állandóan kéznél lévő, gigantikus címlistának tűnik, csak éppen nem a vállalkozásé, hanem a Facebooké. Az emailmarketing akkor hatékony, ha a cég ismeri valamennyire a címzettjeit. Aki 2006-ban a világbajnokságra vásárolt tévét, vélhetőleg 2010-ben nem fogja ugyan még lecserélni, de ha ennek kapcsán szólítja meg egy cég, az olyan hozzáadott érték, amelyet egy multi kampányától soha nem fog megkapni.
Minden, amit eddig említettünk, csak a villakészletet fényesítette csillogóra. A torta azonban most jön. Mert a makulátlan ízlésű dizájn és az okos óvintézkedések semmit nem érnek, ha nem állnak összhangban a hírlevél tartalmával. Azzal, amiért a márka megszólította a vásárlóját.
Az emberek emberekhez szeretnek kapcsolódni. Nem arra vágynak, hogy sarokba szorítsák őket a lehengerlő ajánlattal. Nem márkától, cégtől, szerviztől várnak terméket, akciót, szolgáltatást. Mint nemrég rámutattunk, nem a fúrógépről akarnak beszélgetni, hanem a lukról a falban.
Hát beszélgessen velük. Ehhez minden feltételt teljesít a kisvállalkozói marketing legsokoldalúbb és legemberibb eszköze, az emailmarketing.