„Elképesztően jó ötleteket valósítanak meg a vállalkozó anyukák, akik ráadásul egyre tudatosabbak, és egyre többen is vannak. Az Év Anyavállalata versenyre évről-évre többen jelentkeznek, és a beadott pályázatok minősége is egyre magasabb, ezt mutatja az elmúlt hat év tapasztalata” – mondta Vida Ágnes, a Gazdagmami.hu alapítója és ügyvezetője. Hozzátette, a vállalkozói létformát az anyukák körében sokan azért választják, mert kisgyerekesként nem találnak jó állást, vagy az alkalmazotti életformát nehezen tudják összeegyeztetni a gyermekneveléssel.
Az időgazdálkodás az egyik legnagyobb kihívás a vállalkozó anyák számára. Vida Ágnes szerint a tapasztalatok azt mutatják, hogy a kisvállalkozások együtt nőnek a gyerekkel. „Meg kell tanulni a vállalkozói lét sajátosságait is, tudatosan kell tervezni az időt. Pici gyerek mellett szinte csak akkor tud a vállalkozással foglalkozni az anyuka, amikor a baba alszik. Majd ahogy nő, óvodába megy a gyerek, akkor a munkára fordítható idő is megnövekszik és ez a vállalkozás eredményességén is látszik”- emelte ki Vida Ágnes. Hozzátette, a tőkehiány is szinte minden kezdő vállalkozásnak problémája, ezért is ajánlja az elején mindig az online megoldásokat.
Az idei verseny közönségszavazását a hatgyermekes anyuka, Sárosdi Virág nyerte. Kezdetben pusztán hobbiként írta blogját az otthoni oktatásról, és kitalált játékos módszereket, amiket két kisebb gyermekén „le is tesztelt”. Sokan olvassák a blogját, és két éve úgy gondolta, hogy elkezd terméket is csatolni a hasznos praktikák mellé. Így lett a hobbijából sikeres vállalkozás. A Gazdagmami verseny fődíja, egy egynapos személyes konzultáció. Sárosdi Virágot ez ösztönözte leginkább arra, hogy jelentkezzen a megmérettetésre, mert úgy érzi, marketing terén lenne még hova fejlődnie. Célját elérte, ő nyerte meg a közönségszavazást és így a fődíjat is.
Egy Zalaszentgrót melletti pici faluban hidegen sajtolt olajokat készít és forgalmaz Martincsevicsné Jenei Gizella. Minőségi termékeit mindig nagy odafigyeléssel készítette, marketing terén azonban korábban voltak még kiforratlan területek. Ez mára teljesen megváltozott, és népszerű webáruháza országos ismertséget hozott neki. Gizella több alkalommal jelentkezett már a Gazdagmami versenyére, hogy ezáltal is minél többen megismerjék termékeit, és megmutassa, hogy gyermeknevelés mellett is létre lehet hozni nagyszerű dolgokat. Tavaly összegyűjtötte a termékeivel kapcsolatos összes tapasztalatát és tudását, amit hamarosan egy öthetes online tanfolyamon ad majd tovább, egészségtudatos életmód, gasztronómia, szépség- és babaápolás témakörökben.
Idén új kategóriával bővült az „Év Anyavállalata” díj. Már olyan vállalkozó nők nevezését is várták, akik elmúltak 45 évesek, amikor vállalkozást indítottak. „Ha ebben a korban kikerülnek a munkaerőpiacról a nők, nagyon nehezen tudnak oda visszajutni, és sokan nem hiszik, hogy 50 felett is tudnak váltani és akár teljesen újba kezdeni” – emelte ki Vida Ágnes. A 45 év feletti kategóriában második lett Fenyvesi Fébe, aki olyan sütiport talált ki, amiből pár perc alatt finom süteményt lehet készíteni. A korábban piackutatóként dolgozó vállalkozó saját konyhájában kísérletezett, majd keresett cukrászt és üzemet, és csaknem fél év alatt eljutott az ötlettől egy kiépített viszonteladói hálózatig.