Hosszú sorokban várhatnak a pénzükre a devizahitelesek
2015. május 05. 11:25
Budapest, 2011. december 2.
Egy ügyfél intézi banki ügyeit az MKB Bank Váci utcai fiókjában, Budapesten.
MTI Fotó: Marjai János
Vágólapra másolva!
A legtöbb devizahiteles már megkapta az elszámolásról szóló tájékoztatókat. A bankok szerint azoknak, akik pénzt kapnak vissza, érdemes az utalással kérniük, így nem kell a készpénzkifizetés miatt is sorba állni, hiszen a megnövekedett ügyfélforgalom miatt akár hosszas várakozási időre is számítani kell.
A bankoknak április 30-ig kellett postára adniuk az elszámolásról szóló tájékoztatásokat. Azoknak, akiknek már megszűnt vagy az elszámolással megszűnik a szerződésük, és az elszámolás értelmében pénz jár vissza, a levél kézhezvételétől számítva 30 napjuk van arra, hogy nyilatkozatot tegyenek, hogyan kérik a pénzüket. Szintén 30 nap áll az ügyfelek rendelkezésére, hogy panaszt tegyenek, ha nem értenek egyet az elszámolási tájékoztatóban foglaltakkal. A CIB összegyűjtött 7 hasznos tippet, melyek segíthetnek, hogy kevesebb időt töltsön a sorban állással.
Válasszon kis forgalmú fiókot! – Ha az elszámolásról szóló tájékoztató szerint kifizetésre jogosult, 30 napja van, hogy nyilatkozatot tegyen, hogy készpénzben vagy átutalásban kéri a pénzt. Ha készpénzben, akkor kerülje a nagy forgalmú fiókokat, ahol várhatóan nagyobb lesz a forgalom, válasszon inkább kevésbé központi helyet, ahol kevesebb várakozóra számíthat.
Ellenőrizze, hogy nem kapta-e már meg a pénzt! – ha annál a banknál rendelkezik bankszámlával, ahol az elszámolással érintett hitele is van/volt, akkor a banknak erre a számlára kell jóváírnia a visszajáró összeget.
Válasszak az átutalást! – A nyilatkozatban érdemes az átutalást választani, hiszen ebben az esetben csak a nyilatkozat leadása miatt kell a bankfiókba látogatni, és nem kell a készpénzkifizetés miatt is várakozni.
Készüljön fel a sorban állásra! – Érdemes felkészülni az esetleg hosszas várakozási időre, vigyen magával vizet, esernyőt és valami harapnivalót is!
Nézze meg interneten a részletes elszámolást! – Ha úgy érzi, az elszámolásról szóló tájékoztató nem tartalmaz minden információt, lehetősége van megtekinteni az elszámolás teljes körű levezetését, illetve az elszámolás során figyelembe vett összes adatot. Erről érdeklődjön a bankjánál.
A részleteket is írja meg! – Ha nem ért egyet az elszámolási tájékoztatóban foglaltakkal, lehetősége van panaszt tenni. Ehhez nem kell a bankfiókba látogatnia, hiszen az elszámolással kapcsolatban kizárólag írásban tehet panaszt. Legyen szó postai vagy elektronikus levélről, esetleg faxról, fontos, hogy pontosan leírja, mi az, amivel nem ért egyet, hiszen a pénzintézet csak akkor tudja kivizsgálni, hogy jogos-e a bejelentés, ha a beadott panasz részletes információkat tartalmaz.
Nem vész el az összeg! – A pénzügyi intézmények a jogszabálynak megfelelően 5 évig őrzik a fogyasztói követelés összegét, és ez idő alatt bármikor megteheti a kifizetés módjára vonatkozó nyilatkozatot. Az összeg tehát nem vész el a 30 nap elteltével, de az 5 év alatt nem kamatozik, így érdemes minél hamarabb érte menni.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!