A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Henkel 2014. július 7. és augusztus 10. között sugárzott televíziós reklámjában a fogyasztók nem kaptak objektív képet a két összehasonlított mosogatószer, a Pur Gold és a Jar Platinum közti különbségről, ugyanis nem tárták fel előttük az összehasonlítást megelőző tesztsorozat részleteit: a tesztelés elemeit, a tisztítóhatás jellemzőit. A versenyhivatal 9 millió forint bírságot szabott ki.
A hirdetésben megjelenő felirat ugyan utalt a keményítőfoltok (pl. rizs, tészta, krumplimaradék) oldására példaként, az elhangzottak és a képi megjelenítés azonban az általános (akár a zsíros) szennyeződések tisztításának hatékonyságát közvetítette, és a reklám összhatásában azt üzente a fogyasztóknak, hogy a Pur Gold termék tisztítóhatása minden tekintetben jobb, mint a Jar Platinumé, véli döntésében a GVH.
A GVH úgy ítélte meg, hogy a reklámfilm összhatását tekintve kiterjesztő utalást tett a különbségre, hiszen az általános hatékonyságra engedett következtetni, azaz többet, mást, jobb eredményeket és nagyobb eltérést mutatott be a két termék között, mint amit a reklámállítások igazolására szánt teszteredmények alátámasztottak.