A sávos reklámadó legnagyobb vesztese az RTL csoport lett volna, hiszen egymaga fizethette volna be a teljes szektor adóterhének nagy részét, majdnem 5 milliárd forintot.
A szerdán módosított törvény miatt, az 5,3 százalékos adóval már sokkal kevesebbet kell fizetnie – a korábban becsült összegnek mindössze a negyedét, 1,25 milliárd forintot. A változtatásokkal a kisebb lapok és médiavállalkozások fizethetnek majd sokkal többet.
A számokat még tavaly júniusban tette közzé a Napi.hu, amit frissítettünk a mostani törvényváltozások szerint. Az alábbi infografikán látható összegek becslésen alapulnak.
Az eddig sávos adózás mellett 9 milliárd forintra számíthatott a költségvetés (a táblázatban található cégek összesen 9,5 milliárd forintnyi adót fizethettek), míg a módosítással csökken az állam bevétele a reklámadóból, de még így is az Orbán Viktor által korábban elvárt minimum 7 milliárd fölött lesz: számításaink szerint a fenti cégek összesen körülbelül 7,4 milliárd forintnyi reklámadót fizethetnek. A 2015-ös költségvetési törvény javaslatában pedig 6 milliárd forint az előirányzat.
A miniszterelnök januárban egy háttérbeszélgetésen, amelyen az Origo is ott volt, úgy fogalmazott, neki mindegy, miképpen alakul a reklámadó sorsa, de legkevesebb 7 milliárd forintnak be kell belőle folynia.
A reklámszövetség szerint az 5,3 százalékos egységes kulcs több vállalkozásnak is tízszeres adóemelést jelent. Szerintük a törvénytervezet csak néhány piaci szereplő számára kedvez, de a reklámipar összes többi szereplőjét indokolatlan adóemeléssel terheli.