A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMuhari Eszter
19:25VívásAuriane Mallo-Breton-Eszter Muhari
HUNMuhari Eszter
19:25VívásEszter Muhari-Auriane Mallo-Breton
HUNMagyarország
21:44ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNPóta Georgina
22:15AsztaliteniszGeorgina Pota-Xiaona Shan
NyílNyíl

Csökkent az RTL nyeresége

-
A picture taken on August 25, 2014 in Paris, shows a microphone in a studio of the radio RTL. AFP PHOTO MARTIN BUREAU
Vágólapra másolva!
Csaknem 25 százalékkal csökkent az RTL Group nyeresége tavaly a luxembourgi központú társaság éves jelentése szerint.
Vágólapra másolva!

A világszerte 49 kereskedelmi televíziót és 29 rádiót üzemeltető társaság 2014-ben 5,808 milliárd euró bevételt ért el, ami 0,3 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 5,824 milliárdhoz képest. Kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) ugyancsak 0,3 százalékkal, 1,145 milliárd euróra csökkent az előző évi 1,148 milliárd euróról.

A részvényeseknek felosztható nettó nyereség 653 millió euró, ami 24,9 százalékkal kisebb az egy évvel korábban elért 870 millióhoz képest. A visszaesés mindenekelőtt a leírásoknak tulajdonítható, áll a jelentésben, amely szerint a csoport magyarországi érdekeltségének értékéből 77 millió eurót kellett leírni, ami az augusztus 15-én bevezetett reklámadó „közvetlen következménye”.

A reklámadó hatása

A magyar érdekeltség konszolidált bevétele 102 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 100 millió euróról. A reklámadó miatt végrehajtott leírások miatt az EBITDA kimutatás 1 millió eurós veszteséget jelzett, az egy évvel korábbi 15 milliós eredmény után, olvasható a 75,1 százalékban a német Bertelsmann csoporthoz tartozó társaság honlapján közölt jelentésben.

A reklámadó miatt veszteséges Magyarországon az RTL Forrás: AFP/Martin Bureau

Magyarországgal kapcsolatban kiemelték, hogy a televíziós reklámpiac öt évig tartó csökkenés után tavaly a becslések szerint 4,6 százalékkal bővült. Az RTL Klub közönségaránya főműsoridőben a 18-49 éves korosztályban 20,8 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 23,9 százalékról, de a csatorna így is „egyértelműen piacvezető”, híradója pedig az „újrapozicionálás” után az ország legnézettebb hírműsorává vált, decemberben az átlagos közönségaránya 23,5 százalék volt, az egy évvel korábbi 20,9 százalék után.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!