A kedden kivételes eljárásban tárgyalt, és szerdán már el is fogadott javaslat szerint a 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után továbbra is nulla százalék marad a reklámadó mértéke, az adóalap 100 millió forintot meghaladó része után pedig 5,3 százalék lesz valamennyi adóalany esetén.
A kormánynak töretlen szándéka, hogy a jelentős reklámpiaci szereplőknek is kiemelten kell szerepet vállalniuk a közteherviselés rendszerében, ezért
a reklámadó a jövőben is fennmarad,
mondta az MTI tudósítása szerint Tállai András, a nemzetgazdasági tárca államtitkára.
Vantara Gyula, a Fidesz vezérszónoka szerint Magyarországon olyan adórendszert kell kialakítani, amelyben nagyobb szerepet kell vállalniuk a jelentős profithoz jutóknak.
Burány Sándor, az MSZP vezérszónoka arról beszélt, hogy gazdasági szempontból különadóról van szó, a politikai célokat tekintve pedig büntetőadóról. Ennek a szektornak szerinte nem kell semmilyen különadót, büntetőadót viselnie, ezért a törvényjavaslattal egy dolgot lehet csinálni, visszavonni azt.
Novák Előd, a Jobbik vezérszónoka szerint elfogadhatatlan, hogy miközben a Jobbik szakmai kritikáját nem fogadták el, az unió nyomására
úgy módosítják a törvényt, ahogy a szervezet „fütyül”.
Az is elfogadhatatlan, hogy ismét az RTL Klubon és a multinacionális cégek helyzetén könnyítenek, míg a kis- és középvállalkozások helyzetén nem javítanak, mondta Novák Előd. A politikus szerint a kormánypártok normális esetben nem zsarolhatnák a médiumokat, hogy még kormánybarátabbak legyenek.
Schiffer András, az LMP vezérszónoka szerint ez nem reklámadó, hanem médiaadó. A reklámadóról szóló törvény elfogadása
a „fideszes bandaháború”
nyitóállomása volt, ami most is folyik, és helyettesíti a kormányzást, mondta Schiffer András. Hozzátette, önmagában reklámadóról beszélni fontos, de amit elfogadtak, kizárólag a zsákmányszerzésről szól, ezért reklámadóról szóló törvényt és a módosító javaslatot is vissza kell vonni.
Sallai R. Benedek (LMP) az állami tulajdonú cégek reklámköltségeire kérdezett rá és arra, ez hogyan befolyásolja a hazai média működését. Úgy véli, a tárgyalt jogszabályt is hatalomtechnikai eszközként használja a kormányoldal a médiapiac befolyásolására, amely elfogadhatatlan.
Adóemelés
A reklámszövetség szerint az 5,3 százalékos egységes kulcs több vállalkozásnak is tízszeres adóemelést jelent. Szerintük a törvénytervezet csak néhány piaci szereplő számára kedvez, de a reklámipar összes többi szereplőjét indokolatlan adóemeléssel terheli.A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint „minden frakció támogatja a reklámadót”, ugyanis nem azt, hanem a kormányt bírálták. Tállai András azt mondta, hogy a Jobbik még erről szóló törvényjavaslatot is benyújtott a parlamentnek. Szólt az adó nemzetközi gyakorlatáról, mint mondta, Ausztria szinte azonos kulccsal veti ki azt. A kormány ragaszkodik ahhoz, hogy 100 millió forintos árbevétel alatt ne kelljen az adót megfizetniük, ez szerinte meg fogja védeni a kisebb médiumokat.