4,3 százalékkal estek az okostelefon leszállítások Kínában az első negyedévben az előző évi adatokhoz képest, amire hat éve nem volt példa, áll az International Data Corp. hétfőn megjelent kimutatásában. Más tanulmányok ugyanakkor további növekedést jeleznek előre, igaz, a dinamika egyre csökken.
Szakértők szerint az egész folyamat mögött azon egyszerű jelenség húzódik meg, hogy kezdenek eltűnni az első telefont vásárlók a piacról, hisz több mint 90 százalékos az okostelefon penetráció Kínában, azaz szinte mindenkinek van már ilyen kütyüje.
Már csak a készülékcserék pörgethetik fel a piacot
- állítja Tom Kang, a Counterpoint piackutató cég egyik vezetője.
Új vásárlókat már csak az újonnan megjelenő készülékek, illetve frissülő verziók tudnak bevonzani. Persze a dinamikusan bővülő lakosság jó ideig fog még biztosítani utánpótlást, de tény, hogy a gyártók közötti verseny egy újabb mérföldkőhöz érhet.
Hasonlóképp gondolkodik egy pekingi IT cégnél dolgozó ember is, aki egy iPhone 6-os készüléket használ, és eddig átlagosan kétévente cserélgette a mobilját, viszont most úgy gondolja, hogy jóval tovább kitart mostani készülékénél.
Csak akkor fogom lecserélni, ha belassul vagy széttörik az okostelefonom!
- szól Liao Huimin határozott álláspontja.
Ha ez be is következne, akkor is iPhone-t vásárolna a fenti úriember, de ha a Samsung valami igazán jó termékkel rukkolna elő, akkor lehet, hogy elcsábulna.