A növekedés szignifikáns, mivel 2013-ban még "csak" 5,2 milliárd dolláros volt a társaság árbevétele.
Az eladott telefonok számában még nagyobb volt a növekedés, a 2012-es 7,2 millióról, és a 2013-as 18,7 millióról tavaly már 66 millióra sikerült ugrani.
A vállalat pedig nem is tétlenkedik, január 15-én feltehetően újabb zászlóshajó érkezik majd, ami tovább növelheti az eladásokat.
Vélhetően ennek ára sem lesz majd túl borsos, mivel a Xiaomi üzleti modelljét nagy részben a már-már nevetségesen olcsó eladási árak jelentik, amivel így komoly piaci részesedést tudnak szerezni. Nem is csoda, hogy a tavaly szeptember 30-án zárult negyedévben már csak a Samsung, és az Apple előzte meg őket.
A Xiaomi egyébként 100 millió eladott okostelefonnal számol 2015-re, amivel megerősítené harmadik helyét. A második helyezett Apple-t vélhetően nem érik majd utol, mivel az amerikai vállalat a legutóbbi ismert 12 hónapos periódusban 170 millió telefont adott el, ez pedig feltehetően tovább nő majd idén is.
Ezzel együtt is figyelemre méltó a növekedés, a cég pedig a múlt héten már "beismerte", valóban 45 milliárd dollárra árazzák a vállalatot a legutóbbi tőkeemelések. Ez egyébként 3,75-ös visszatekintő P/S rátát jelent (ha az adatok megbízhatóak), ami alapján azért nem beszélhetünk olcsó cégről, látva a főbb telefongyártók 0,5 közelében szóródó P/S rátáját. Az persze más kérdés, hogy a Xiaomi látszólag nagy növekedési sztorit ígér, amiért azért a befektetőknek is jobban a zsebükbe kell nyúlni.
Egyelőre viszont nem tőzsdei cég a Xiaomi, és az esetleges bevezetés sincs napirenden. Más tőzsdei cégek, például az Apple, vagy éppen a Microsoft és a Google számára viszont fontosak ezek a fejlemények, kihatással lehetnek ezekre a papírokra a folyamatok. 2015 feltehetően fontos év lesz az okostelefon-piac számára, a verseny pedig csak fokozódhat. A vásárlók legnagyobb örömére.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!