Kis- és középvállalkozóknak szervezett workshopot az Origo Üzletrész Direkt, amelyen előadást tartott Varga István a Business Contact Community (BCC), hazán legdinamikusabban fejlődő networking szervezetének ügyvezetője, és Urbán Tünde, az Üzletrész Direkt médiatanácsadója. Az elhangzottakat tömörítjük.
Varga István szerint a vállalkozók zömének az a problémája, hogy célkereszttel az orrán közlekedik: csak azt figyeli, hogy kinek lehet eladni. „Ha csak egyetlen dologra fókuszálunk, egy csomó más lehetőség mellett elmegyünk.
Mintha egy bányában gyémántot keresnénk, és eldobálnánk a zafírt és az aranyat, mert az nem gyémánt.
Észre kell venni a lehetőségeket” – hangsúlyozta Varga István.
Három éven belül 3 milliárd ember csatlakozik az internethez, nagy piaci változások jönnek. Az ön vállalatát vajon elviszi ez a nagy hullám, vagy felül rá? Egyáltalán hogyan lehet erre felkészülni? Ha van kapcsolatrendszere, akkor fel van készülve. A vállalkozásfejlesztés az üzleti kapcsolatokban rejlik. A cég akkor működik jól, ha olyan mint egy fa: a föld alatt ugyanakkora, mint a föld felett. Ha erős a gyökere, akkor tud növekedni, az üzleti kapcsolatok a fa gyökerei. Együttműködés kell a vállalkozók között, hogy egymás kapcsolatrendszereiből és erőforrásaiból táplálkozhatnak.
Urbán Tünde az Üzletrész Direkt médiatanácsadója, nagy tapasztalattal az e-mail marketingben. Előadásában az ebben rejlő lehetőségeket és buktatókat vázolta. „Már a legelején eldől, hogy megnyitja az olvasó a levelet, vagy sem. Ezért a figyelemfelkeltő cím mellett a levél első mondata az egyik legfontosabb elem" – hangsúlyozta a tanácsadó. Szerinte érdemes nagyon jó sablont készíteni, ebbe később elég az aktuális információt beilleszteni. Az e-mail minden esetben tartalmazza cégünk arculati elemeit, egy közvetlen kontaktot, és egy gombot, amely cselekvésre sarkallja az olvasót, például: részletek itt, vagy kattintson ide.
Hírlevélbe kizárólag a legfontosabb információt írjuk le, mert ez valójában hirdetés. A bővebb leíráshoz és részletekhez gombokkal irányítsuk az olvasót. Törzsvásárlókat és új vevőket ne kezeljük egyformán, hiszen az egyiknek már van közös múltja a céggel, a másiknak pedig remélhetőleg majd lesz, de egyenlőre még ismeretlen terep vagyunk számára.
Kedden és szerdán a reggeli órákban érdemes a hírlevelet küldeni.
Urbán Tünde azért ezt az időpontot javasolja, mert a tapasztalatok szerint ekkor érnek rá leginkább e-maileket olvasni az ügyfelek. Hétfőn rengeteg e-mailt kapnak, és a hét indítására és tervezésére fókuszálnak az olvasók, pénteken már a hétvége lebeg a szemük előtt. Csütörtökön szintén sok a munka, egy korábbi felmérés szerint ez a hét egyik legproduktívabb napja. A reggeli órákat pedig azért javasolja a szakértő, mert amikor megérkezik valaki a munkahelyére, akkor általában e-mailek olvasásával kezdi a munkát. Miután kiküldtük a hírleveleket, készítsünk statisztikát és elemezzünk. Ezzel képet kaphatunk arról, hogy legközelebb mit érdemes betenni a hírlevélbe, és mi az, amit inkább kerüljünk.
Az Origo Üzletrész Direkt rendezvényeiről és ingyenes workshopjairól ide kattintva tájékozódhatnak.