Amikor leírja a szakmai tapasztalatait és jelentkezik egy munkára, akkor a potenciális munkaadó nyilván tudja, hogy ön motivált. A Fast Company a LinkedIn platformján használt legelcsépeltebb szavakból állított össze listát. Nemzetközi merítéssel.
A LinkedIn vállalati kommunikációs igazgatója, Catherine Fisher szerint ezek egyszerű szavak, és az emberek próbálják kitalálni, vajon milyen személyiségjegyeket keresnek a vezetők. Azt tanácsolja, hogy ezeket a hívószavakat inkább ne használja senki, mert értelmüket vesztették, és sablonosak, mert mindenki ezt közli magáról. Sőt, a szinonima szótár segítségét sem javasolja, szerinte a képek beszédesebbek, mint egy melléknevekkel teletűzdelt lista. Szerinte
ne beszéljünk arról, hogy motiváltak vagyunk, hanem bizonyítsuk.
Ha feltöltünk néhányat a munkáink közül, és azt írjuk hozzá, hogy ezeken a kampányokon dolgozott, méghozzá örömmel, az ugyan azt jelenti, mintha leírnánk a motivált szót, csak annál sokkal többet ér.
A képek sokkal jobban felkeltik az emberek figyelmét, és jobban emlékeznek is rá. Fisher arra buzdít mindenkit, hogy használjunk fotókat, videókat, ezekkel illusztráljuk aktuális munkánkat. Amikor egy vezető megnézi a hasonló tapasztalatokkal és felsorolt erősségekkel rendelkező jelöltek profilját, és a képek valóban azt mutatják, hogy eredményes a munkájában, akkor egyértelműen felé billen a mérleg. A szakember szerint az is fontos, hogy mit írunk a képekhez, azok is legyenek eredeti és valós megnyilvánulások.
A legjobb módja, hogy magunkra irányítsuk a figyelmet a LinkedInen, ha a profilunk nem statikus dokumentum. Fisher azt hangsúlyozza, hogy ez nem az a hely, ahol csak a szakmai tapasztalatot osztja meg az ember, hanem lehet tartalmakat közzétenni, véleményezni azt az iparágat, amelyben dolgozunk, és az arról szóló híreket. Ezek azok a dolgok, amelyek valójában megmutatják, hogy milyen színes egyéniségek vagyunk, akik ráadásul értik is a munkájukat.