Az Uberre elsőként a NAV szállt rá, és akkor az NGM szerint minden sofőr megbukott a vizsgálatokon, mert nem adtak számlát és adószámuk sem volt. Az Origo értesülése szerint ez változhat a jövőben, hiszen az Uber azt tervezi, hogy Magyarországon is elfogadott elektronikus számlát küld majd az utasoknak az utazás végén.
Ezzel azonban nem lenne legális egyből a hazai Uber és Wundercar sofőrök tevékenysége. Eddig is kétes volt a működésük, egy tegnap megjelent rendelet pedig egyértelműen ellehetetleníti az alkalmi taxizást.
Kedden jelent meg a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló kormányrendelet. Ezért augusztus 6-tól
már nem szállíthatnak utasokat a hobbi taxisok,
kivéve, ha megfelelnek minden követelménynek, amit a taxisoktól is elvárnak.
Ezek a feltételek Budapesten elég szigorúak. Nehezen elképzelhető, hogy taxis engedélyt szerezzenek vagy sárgára fessék a kocsijukat azok, akik csak napi néhány órában, egy kis mellékesért akarnának utasokat szállítani.
A szabályozást nehéz kikerülni az Ubernek,
hiszen sárga rendszám nélkül legfeljebb valamilyen egyéb szolgáltatás részeként, vagy a fő szolgáltatáshoz közvetlenül kapcsolódóan lehetne személyszállítást végezni.
Az értesüléseink szerint azonban akkor sem kell teljesen leállnia az Ubernek, ha életbe lép a rendelet augusztus 6-án. A társasághoz ugyanis egyre több taxis jelentkezik. Úgy tudjuk, hogy az ezen a héten csak kedden belépő
14 új sofőr közül 3-4 taxis volt, így ők már megfelelnek az új rendeletnek is.
Több országban is van professzionális taxi-szolgáltatása az Ubernek. Korábbi interjúnkban már pedzegette a cég magyarországi munkatársa, hogy esetleg hasonló szolgáltatással itthon is megjelennének, ha kedvezően alakulna a szabályozási környezet.
A vállalatnak elküldtük a kérdéseinket, ha megérkeznek, frissítjük a cikket.