A Volkswagen még 2007-ben tűzte ki célul, hogy néhány év leforgása alatt világvezető szeretne lenni autóértékesítésben, ami a mostani fél éves pénzügyi zárás után be is következett. A kihívó Toyota a januártól júniusig számított időszakban 5,02 millió gépjárművet értékesített globálisan, míg a német autócég 5,04 milliós eladásról jelentett ugyanazon időszakban – közölte a Bloomberg. Míg a japán autógyár értékesítési rátája 1,5 százalékot csúszott lefelé, addig a németek üdvöskéje 0,5 százalékos emelkedésen ment keresztül.
A Toyota egyedül saját országában tudta csúnyán megverni a VW-t,
ahol 17 százalékkal esett vissza a német autó iráni kereslet, de a japán márka iránti igény is 8,2 százalékkal esett vissza.
Németországban és a nyugat-európai piacon még ennél is jobbak a kilátások a VW számára, több mint hat százalékos, míg a kontinensen 5,9 százalékos eladás növekedést könyvelhetett el, így a német cég szépen ki tudja egyenlíteni a kínai gazdaság gyengélkedéséből és az olcsóbban elérhető, kínai autógyárakból kigördülő szabadidő autók (SUV) miatt kialakult visszaesést az ázsiai piacon.
Az amerikai autózók úgy tűnik, még mindig ragaszkodnak a japán márkához, de a márkahűségük egyre inkább csorbulni látszik. Bár a japán brand 5,6 százalékos emelkedéssel zárt a tengerentúlon, addig a német márka egyre inkább kezdi megszorongatni versenytársát, csak ebben a félévben 2,4 százalékot tolt felfelé az eladási rátán. Az amerikaiak főleg az Audit preferálják a német autócég portfóliójából.
A tengerentúli sofőrök sokáig vezették a gépjármű vásárlási képzeletbeli tabellát, de az elmúlt féléves jelentés alapján mindössze 4,4 százalékos növekedést ért el a szegmens. A globális értékesítésben a dobogó legalsó fokára szorult General Motorsnak 1,2 százalékos visszaeséssel kellett számolnia, ami 4,86 millió eladott autószámhoz vezetett.
Úgy tűnik, fordulat mutatkozik a kínai személyautó-értékesítés piacán. A nemrég bekövetezett tőzsdekrach a gépjárművek iránti kereslet megcsappanásában is érezteti a hatását. Két év után először tapasztalható visszaesés az eladott kínai gyártású autók számában.
A sanghaji tőzsdekrach és a kereslet visszaesése viszont elemzők szerint a kínai autógyártás visszafogásához fog még az idén vezetni.
A féléves kínai adatok alapján a Toyota ennek ellenére a legjobb eredményét itt érte el 10 százalékos növekedési eredménnyel, ami 512800 értékesített autó jelent. Bár a VW 3,9 százalékos visszaeséssel nézett szembe a népes országban, mégis 1,74 milliót autó kelt, ami semmiképpen sem nevezhető rossz teljesítménynek.
Az elmúlt egy évben jelentős mozgások voltak a német autógyár részvényeinek piacán, viszont a március közepi 260 eurós árfolyamszintről folyamatos lemorzsolódást látni. Ennek köszönhetően az év elejétől nézve mindössze három százalékos pluszt mutat a papír.