20 év alatt háromszorosára nőhet a kínai repülőgépflotta
![Kína, 72 órás vízummentesség, az Air China légitársaság egyik gépe száll fel a dél-kínai Sanyában, Airbus A321-200](https://cdn.origo.hu/2023/12/Fl5TUoh9mf4EK1lixaTqmQpyvTyFrmAwb-ITgeT5YCc/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzJhOWUxZGJmYWFkZDQ1YmJhMDcwYWIzNDc0OGZkMzY1.webp)
A Boeing repülőgépgyártó közleménye szerint a most tapasztalható kínai piaci problémák ellenére az ország légiközlekedési szektora hosszútávon jelentősen bővülni fog, és
húsz év alatt a mostani 2500 gépből álló flotta majdnem háromszorosára nő.
Mivel Kína a világ legnagyobb belföldi légiközlekedési piaca lett, elsősorban a keskenytörzsű típusok iránt várható nagy kereslet, 2034-ig a 6 ezerből 4600 ilyen gépet állíthatnak forgalomba. A folyamatosan erősödő diszkont légitársaságok jelenleg a teljes belföldi forgalom 8 százalékát adják, de arányuk 20 év múlva 25-30 százalékra emelkedhet a Boeing elemzése szerint.
A szélestörzsű gépek piacán a gyártó 1500 új gép eladásával számol. Az elmúlt három évben a kínai légitársaságok megduplázták hosszútávú járataik számát, de
az új vízumpolitika, a gazdaság, és ezzel a középosztály erősödése hasonló, vagy még gyorsabb növekedést gerjeszthet.
A Boeing legutóbbi előrejelzése szerint 2034-ig a világban összesen 38 ezer új gépre lesz szükség, ennek értéke 5 ezer 600 milliárd dollár is lehet.