Mindez nagyon jól hangzik, de blogolni nem olyan egyszerű, mint amilyennek első ránézésre tűnik. Összegyűjtöttük a vállalati blogolás legfontosabb szabályait, és leggyakoribb hibáit.
A céges blog a tartalommarketing egyik legfontosabb eszköze. Wolf Gábor, a kkv-k hazai marketingguruja tartalmi szempontból két fajta posztot különböztet meg: stratégiait és taktikait. Az előbbinél a vállalkozó mélyen belemehet egy-egy témába, van lehetősége hosszan kifejteni, ezzel is bizonyítva jártasságát és szakértelmét. Például egy személyi edző írhat a helyes táplálkozásról, és erre a posztra akár heteken, hónapokon keresztül is hivatkozhat taktikai bejegyzéseiben. Ilyen jellegű posztot 1-3 havi rendszerességgel érdemes írni.
Taktikai tartalmat ennél sokkal sűrűbben, heti több alkalommal is lehet posztolni. A szakember szerint a könnyen fogyasztható, kicsit bulvárosabb írásoknak azért van létjogosultsága, mert hozzászoktatja a látogatókat, hogy az oldalon érdekes, színes, ugyanakkor hasznos tartalmak olvashatók. Ebből a kétfajta tartalomból jó összegyúrni a blogot.
Kitzinger Szonja az egyik legnépszerűbb lakberendezési és életmód blog szerzője a hobbi- és a céges blogolásban is igen jártas. Elmondása szerint azért javasolta ügyfeleinek a blogolást, mert ezen a felületen hosszabban és részletesebben is kifejthető egy téma, szemben a Facebook mikroüzeneteivel.
„Tapasztalataim szerint a céges blogok esetén a finom és erőszakmentes bejegyzések adják át jól a cég üzeneteit. Inkább életérzést közvetítenek, nem tartalmat erőltetnek le a fogyasztó torkán.
Sokszor nem is kell, hogy adott cégről szóljon. Olyan tartalmat közvetítsen, ami vagy a termékéhez, vagy a szellemiségéhez közel áll, amivel maga is tud azonosulni” – emelte ki Kitzinger Szonja. Blogolási stratégiájáról elárulta, hogy törekszik minél több saját tartalmat generálni, saját élményei feldolgozni és dokumentálni. Véleménye szerint ezek a legértékesebbek és legolvasottabbak. Emellett egyedi fotókat és olykor videókat is használ a posztjai színesítésére.