A céges blog is életérzést közvetít

Businesswoman, using, laptop, working, outdoors, nő, lány,  számítógép,  munka, blog,
Hiába lopják el az eredeti tartalmat, ha a végén egyértelművé teszi, hogy a vállalkozásáé
Vágólapra másolva!
Egyre több vállalkozó látja a potenciált abban, hogy blogot indítson a cége nevében. Akár a döntéshozó írja a posztokat, akár szakemberre bízza a feladatot, sosem volt még ilyen egyszerű megszólítani a potenciális ügyfeleket és felépíteni a szakmai hitelességet.
Vágólapra másolva!

Mindez nagyon jól hangzik, de blogolni nem olyan egyszerű, mint amilyennek első ránézésre tűnik. Összegyűjtöttük a vállalati blogolás legfontosabb szabályait, és leggyakoribb hibáit.

A tartalom

A céges blog a tartalommarketing egyik legfontosabb eszköze. Wolf Gábor, a kkv-k hazai marketingguruja tartalmi szempontból két fajta posztot különböztet meg: stratégiait és taktikait. Az előbbinél a vállalkozó mélyen belemehet egy-egy témába, van lehetősége hosszan kifejteni, ezzel is bizonyítva jártasságát és szakértelmét. Például egy személyi edző írhat a helyes táplálkozásról, és erre a posztra akár heteken, hónapokon keresztül is hivatkozhat taktikai bejegyzéseiben. Ilyen jellegű posztot 1-3 havi rendszerességgel érdemes írni.

A vállalati blogolás sok hasznot hozhat Forrás: PhotoAlto/Eric Audras

Taktikai tartalmat ennél sokkal sűrűbben, heti több alkalommal is lehet posztolni. A szakember szerint a könnyen fogyasztható, kicsit bulvárosabb írásoknak azért van létjogosultsága, mert hozzászoktatja a látogatókat, hogy az oldalon érdekes, színes, ugyanakkor hasznos tartalmak olvashatók. Ebből a kétfajta tartalomból jó összegyúrni a blogot.

Mesél a sikeres blogger

Kitzinger Szonja az egyik legnépszerűbb lakberendezési és életmód blog szerzője a hobbi- és a céges blogolásban is igen jártas. Elmondása szerint azért javasolta ügyfeleinek a blogolást, mert ezen a felületen hosszabban és részletesebben is kifejthető egy téma, szemben a Facebook mikroüzeneteivel.

„Tapasztalataim szerint a céges blogok esetén a finom és erőszakmentes bejegyzések adják át jól a cég üzeneteit. Inkább életérzést közvetítenek, nem tartalmat erőltetnek le a fogyasztó torkán.

Sokszor nem is kell, hogy adott cégről szóljon. Olyan tartalmat közvetítsen, ami vagy a termékéhez, vagy a szellemiségéhez közel áll, amivel maga is tud azonosulni” – emelte ki Kitzinger Szonja. Blogolási stratégiájáról elárulta, hogy törekszik minél több saját tartalmat generálni, saját élményei feldolgozni és dokumentálni. Véleménye szerint ezek a legértékesebbek és legolvasottabbak. Emellett egyedi fotókat és olykor videókat is használ a posztjai színesítésére.

A leggyakoribb hibák

  1. Wolf Gábor szerint a legnagyobb és leggyakoribb hiba, amikor a szakértő saját magából indul ki, és önmagának ír, nem az olvasónak. „Az ilyen posztok szárazak, sok bennük a szakkifejezés, és inkább hasonlítanak egy disszertációra, mint egy olvasmányos bejegyzésre. Ilyenekre a blogok világában nincs szükség” – hangsúlyozta a marketingszakember.
  2. A tapasztalatok szerint többet érnek a rendszeres és kevésbé jó, mint a rendszertelen, de briliáns bejegyzések.
  3. Nagyon egyhangú az a blog, amelynek írója rátalál egyfajta tartalomtípusra, és utána csak azt használja. Legyen sokszínű, változatos és érdekes. „Toplista, fotó, videó, sztori, ügyfél-esettanulmány, kérdezz-felelek, jó vagy rossz példák, a szakmához kapcsolódó hírek összefoglalva és kommentálva, és még hosszan lehetne sorolni. A lényeg, hogy érdekes, színes és fogyasztható legyen az olvasónak” – összegezte Wolf Gábor.
  4. Legyen személyes aspektusa is a blognak, hiszen embert csak ember tud megszólítani. Merjük megmutatni az emberi oldalunkat is.
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!