Nem engedheti meg, hogy a Volkswagen közel 600 ezer alkalmazottja szenvedjen az ő bűneiért - mondta a vállalat honlapján közzétett videóüzenetében. Winterkorn ígéretet tett, hogy az okozott kárt megtéríti, a vásárlói bizalmat visszaszerzi, és mindezt a Volkswagen első embereként fogja megtenni.
Az autógyár felügyelőbizottsága a mai napon előrehozott ülést tart Winterkorn pozíciójáról. A tárgyalások jelenleg is zajlanak. A VW-vezér sorsa a 20 bizottsági tag kezében van. A VW-vezérnek legtöbb félnivalója mégsem tőlük, hanem Ferdinand Piechtől van. A felügyelő bizottság volt elnöke (illetve 1993-2002 között a Volkswagen vezére) többször szerette volna Winterkornt eltávolítani az igazgatói székből. Erre legutóbb idén áprilisban tett kísérletet, végül mégis Winterkorn maradt, mivel a felügyelőbizottság döntő többsége neki szavazott bizalmat. Ezért Piech inkább lemondott minden tisztségéről - írja a CNBC. Annak ellenére, hogy Piech többé nem a felügyelőbizottság tagja, a Porsche-családon keresztül birtokolt tulajdonrészével és az általa beültetett bizottsági tagokkal befolyásolhatja az ülés végkimenetelét.
Az autógyár olyan szoftvert telepített 482 ezer - a tengerentúli piacon értékesített - dízel járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szerint az amerikai tisztalevegő-törvény előírásait a 2009 és 2014 között gyártott dízel Volkswagen Jetták, Beetle-k és Golfok, a 2014-es és 2015-ös Volkswagen Passatok, valamint a 2009 és 2015 között gyártott Audi A3-asok sértik meg.
A Volkswagen kedd délelőtti közleményében próbálta nyugtatni az európai piacokat, hogy a tengerentúlon megbabrált EU-6 dízelmotorral felszerelt új gépkocsik mindenben megfelelnek az előírásoknak, és a beépített szoftver semmilyen adatot sem befolyásol.
"Diszkrepanciák" lehetnek azonban az EA 189 típusú motorral üzemelő járművekkel, amelyekből világszerte 11 millió fut.
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) mellett a német, a francia, a dél-koreai és az olasz hatóságok is vizsgálatot indítanak a csalással vádolt cég ellen. Az autógyár együttműködéséről biztosította a hatóságokat, és
6,5 milliárd eurót (közel kétezer milliárd forintot) különített el az okozott kár megtérítésére.
A Volkswagen részvényeinek árfolyama a kereskedés eleji lejtmenetet követően kora délutánig négy százalékot kúszott felfelé a napi mélyponthoz képest, az előző napi zárás fölött másfél százalékkal járt ekkor. A megelőző két napban közel 40 százalékot zuhantak a VW-papírok.
A Volkswagen részvényeseknek amúgy sem volt eddig jó évük, hisz a március közepi 254 eurós csúcs után is folyamatos lemorzsolódást lehetett látni az árban, a mostani botránnyal együtt pedig már közel 60 százalékkal kerültek lejjebb az autógyár részvényei, az év eleji nyitószinthez képest pedig 40 százalékkal.