A 948 064 érintett gépjármű közül 574 259 Volkswagen, 189 322 Audi, 66 572 Skoda és 93 388 Seat, valamint 24 523 Volkswagen márkájú haszongépjármű. A Volkswagen France nem közölte, hogy ezeket a járműveket mikor adták el pontosan. A legnagyobb európai autógyártó korábban annyit ismert el, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóba telepítettek olyan szoftvert, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. A vállalat azt is jelezte, hogy az érintett ügyfeleket napokon belül tájékoztatják arról, hogy járműveiket rövidesen kijavítják, a motorok károsanyag-kibocsátási értékeit összhangba hozzák az előírásokkal.
Az Egyesült Királyságban közel 1,2 millió járművet érint a VW-csalás, írja a Guardian. Ez a szám pontosan így oszlik el a különböző márkák közt:
A brit statisztikai hivatal 2013-as adatai szerint az Egyesült Királyságban szűk 35 millió gépjármű van, ebből 29 millió személyautó.
Ez azt jelenti, hogy a szigetországban minden harmincadik autós buherált VW-motoros kocsival jár.
A Guardian szerint az eddigi adatokból úgy tűnik, az Egyesült Királyság lehet a VW-botrány által egyik legjobban érintett ország a világon.
A Volswagen brit leánya ugyanazt közölte, mint a francia: az érintett autósokat hamarosan értesítik, hogyan "korrigálják" majd a járműveiket, addig használják őket nyugodtan, mert teljesen biztonságosak.
A spanyol kormány visszakéri a VW-csoporttól azt az autónként 1000 eurós (313 ezer forint) összeget, amellyel az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek vásárlását támogatta, közölte José Manuel Soria spanyol ipari miniszter bejelentését. Spanyolország 2012-ben a PIVA-terv bevezetésével ösztönözte az autóeladásokat, amelyek jelentősen csökkentek a gazdasági válság hatására. A program lényege, hogy aki használt autóját környezetbarát gépkocsira cserélte, az 2000 eurós (626 ezer forint) támogatást kapott a vásárláshoz. A kedvezményt a kormány és a bekapcsolódó cégek, fele-fele arányban vállalták.
Az ipari miniszter szerint nyilvánvaló, hogy
a pénzt nem a vásárlóktól kérik vissza, hiszen ők jóhiszeműen jártak el, de megtévesztették őket.
A spanyol állam jelenleg vizsgálja, hogy milyen jogi lehetőségei vannak a pénz visszaigénylésére a Volkswagentől - mondta José Manuel Soria.
Az nem hangzott el, hogy pontosan hány autó után kellene fizetnie a VW-nek. A PIVA-terv keretében idén májusig összesen 890 ezer régi autót cseréltek újra Spanyolországban, azaz a kormány 890 millió eurót (278 milliárd forint) fizetett ki a támogatásokra.
A VW-csoport 2009 és 2015 között világszerte 11 millió dízel dízelüzemű járművébe telepített olyan szoftvert, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások. Az érintett autók közül 5 millió Volkswagen, 700 ezer pedig Seat márkájú. Spanyolországban ebből a két márkából adják el a legtöbbet.