Lakatos Péter, a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Bell Research friss felmérése szerint a magyar cégek 65 százalékának nincs weboldala, ami egybevág a saját ügyfeleik körében tapasztaltakkal. Szembetűnő a különbség a mikrovállalkozások és a 10-nél több alkalmazottat foglalkoztató cégek között. Jelenleg mintegy 150 ezer olyan kkv működik, amelyik egyelőre nincs fent a neten, pedig az ő bevételeik is egyszerűen és gyorsan növelhetők lehetnének egy jó weboldallal.
Erre kíván megoldást adni a Magyar Telekom legújabb, kis- és középvállalkozásoknak fejlesztett szolgáltatása, a Webkönnyen.
Árvai Gergely, a Kis- és középvállalati üzletág IT-szolgáltatásokért felelős vezetője elmondta: azt, hogy a kisvállalatoknak is van reális igényük a profi, de felhasználóbarát honlapra, bizonyítja, hogy a közepes méretű cégek 80 százaléka már gondoskodott a saját domainről. Hozzátette, több mint 90 százalékuk aktív felhasználó, online tájékozódik hírekről és árakról, és persze konstatálja, hogy a versenytársai rendelkeznek weboldallal. Minden bizonnyal ők is szeretnének jelen lenni a neten, véli Árvai Gergely, ennek általában két fő akadálya van: a szakértelem és a forráshiány. „A kisvállalatok túlnyomó részének először valamilyen IT-céget kell találnia, a megrendelés 100 forint körül indul, és ha később bármin változtatni szeretnének, a döntéshozónak újra fel kell keresnie az informatikust. Ehhez azonban sem kedve, sem ideje. Olyan nehézségek is számítanak, mint például hogy nem tudja, honnan szerezzen profi képeket, vagy hogy egy alrovattal bővítené az oldalt, hogy megjelent egy új terméke, és nem tudja, hogyan jelenítse meg az oldalon. Az új eszközt, a Webkönnyent azonban bárki informatikai előképzettség nélkül is képes kezelni” – mondta Árvai Gergely.
Webáruházat a kutatásban vizsgált vállalkozások tíz százaléka sem üzemeltet, szintén azért, mert a többség a fejlesztést drágának és túl bonyolultnak tartja. Pedig az internetes jelenlét fontosságát bizonyítják a magyarországi kiskereskedelmi statisztikák is. 2014-ben öt százalékkal nőtt az összforgalom, míg az online vásárlások értéke 22 százalékkal emelkedett. Arról nem is beszélve, hogy a vásárlók jelentős része akkor is az interneten néz utána annak, amit keres – például összehasonlítja az árakat –, ha hagyományos üzletben veszi meg.
A Webkönnyen regisztrációs folyamatát a lehető legegyszerűbbé tették. A vállalkozó 9 fő- és mintegy 120 alkategória közül választhat, hová sorolja a cégét. A tevékenységéhez aztán mintegy 200 sablon, úgynevezett template közül választhat. Hasonlóan egyszerű tartalmat feltölteni az alrovatokba, videót a főoldalra, fotókat a galériába.
Számos vállalkozás gondolja úgy, a Facebook bőven megteszi, ha kommunikálni szeretne a vevőivel, a posztok pedig folyamatosan építik a márkáját. Árvai Gergely szerint ez nagyon jól be is válik, ha a már meglévő ügyfélkörről van szó, illetve ha naponta történik olyasmi, ami érdekelheti őket. Egy étterem például naponta megoszthatja a közösséggel a menüjét. A saját weboldal azonban jóval profibb arculatot ad a cégnek, amit a középvállalkozások vélhetőleg már felismertek. Az érdeklődők, a potenciális vásárlók biztosan nem a közösségi oldalon fognak utánanézni a vállalatnak, egyszerűen rákeresnek. Szakmailag mindenképp meggyőzőbb a céges weboldal. A Webkönnyenbe ráadásul a fentiekhez hasonlóan egyszerű integrálni a Facebookot.
A Webkönnyen a regisztráció után harminc napig tesztüzemmódban működik, ekkor nem nyilvános a szájt. Ez a periódus arra való, hogy a vállalkozó megbarátkozzon a termékkel, tapasztalja meg, mennyire könnyű bármit módosítani – az ügyfelei véleményén kívül gyakorlatilag bármivel megismerkedhet. A Webkönnyen 2015 végéig ingyenes. 2016 januárjától az alapcsomag 3000 forint, a prémiumváltozat 8000 forint, de ez már webáruházat is tartalmaz.
A Webkönnyen szolgáltatásfüggetlen, hűségidő sem terheli. „Azért nem korlátozzuk, mert nagyon bízunk benne, hogy tetszeni fog a vállalkozóknak” – mondta még Árvai Gergely.
Az Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.