A Szövetség kötelességének érzi, hogy minél több díjon keresztül tudja bemutatni a jó példákat és hogy felhívja a figyelmet a minőségi, sokszínű, eredményes marketing fontosságára. Hinora Ferenc, az MMSZ és a zsűri elnöke szerint fontos az is, hogy „a sikeres, hatékony marketingmegoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével a szövetség hozzájáruljon az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, valamint segítse a tapasztalatcserét. Hiszen egy jó kkv-marketingtevékenység pozitív hatással van az egész szervezetre, az ott dolgozókra és nem utolsó sorban Magyarország gazdaságára” – mondta.
Az alábbi 11 kategóriában lehet nevezni a 2014. január és 2015. szeptember között megvalósított akciókkal:
Egy szervezet több pályázatot is benyújthat, több marketing gyémánt elismerést is szerezhet, hiszen az az adott teljesítményt értékeli, de több elismert marketingprojekt már a szervezet egészének kiválóságát fémjelzi. A meghosszabbított nevezési határidő 2015. október 26.
A szakmai zsűri „marketing gyémánt” díjakkal értékeli a marketingmunka szakmaiságát, hatékonyságát és hatásosságát. Ők választják ki azt is, a gyémántdíjasok között melyik vállalkozás lesz a „Az év marketingpartnere 2015” és melyik a „Az év marketingaktív Vállalkozása 2015”.